SPONSORING
26 DE AFTRAP
Aegon
Afgelopen seizoen was het eerste jaar dat de Ajax Vrouwen onder
leiding van Ed Engelkes actief waren op de Toekomst. Dit heeft
Aegon direct omarmd. De hoofdsponsor van Ajax is niet alleen
hoofdsponsor van het team van Frank de Boen maar is ook sup
porter van de Ajax Foundation, de Ajax-jeugdopleiding en natuurlijk
ook de Ajax-fans. Met een gemeenschappelijke fotoshoot laat Aegon
ook duidelijke zien fan te zijn van het gehele eerste van Ajax. Een
foto van de mannen én de vrouwen van Ajax is breed uitgemeten
in de media. Daarnaast hield Aegon een campagne onder het motto
'Blik op deToekomst', waarbij medewerkers in de spotlight werden
gezet. Kortom, het seizoen 2012-2013 was er een waarin Aegon
zeer nadrukkelijk liet zien de associatie als hoofdsponsor van Ajax
naar buiten uit te dragen.
Wij zijn Ajax en zijn niet alleen Nederlands bekendste
voetbalclub, maar ook recordhouder in landstitels
(32).We houden ook het Nederlandse voetbalre
cord van hoogste aantal bezoekers op de clubwebsite per seizoen
en het hoogste aantal bezoekers bij thuiswedstrijden.Tot slot zijn
we ook de best presterende club van Nederland op Facebook,
Twitter; Hyves en YouTube.
Kortom, Ajax is ingericht op het aan de man brengen van uw
producten en/of diensten en het aan onze club koppelen daarvan.
Net als uw bedrijf zijn wij begaan met het resultaat. Dit zit nu
eenmaal in ons DNA. Of het nou gaat om het verhogen van uw
naamsbekendheid, om doelgericht te netwerken of een stimulans
te geven aan uw bedrijfsomzet, bij ons is alles mogelijk vanuit een
sportmarketingpakket op maat.
Door het samen opstellen en uitvoeren van een strategisch sport-
marketingplan worden uw bedrijfsdoelstellingen tot gezamenlijk
doel van Ajax en uw bedrijf verheven. Wij zijn van mening dat onze
klantgerichte aanpak, de hoge mate van betrokkenheid en sportieve
uitstraling zorgen voor een effectief partnership.
Wilt uw bedrijf zich associëren met Ajax, hét voetbalmerk van Ne
derland? Neem dan contact met ons op via www.ajax.nl/business.
We zijn er om u te helpen, wanneer u er klaar voor bent!
AJAX IMAGES
Ajax Images is het orgaan binnen Ajax dat de exclusieve, wereld
wijde portretrechten van de spelers beheert en exploiteert. Ajax
Images heeft tevens de beschikking over het merk Ajax in de vorm
van de naam, het shirt en het logo. Met Ajax Images zijn spelers en
trainers goed bereikbaar; er zijn duidelijke afspraken en er is maar
één contactadres voor iedereen. Afhankelijk van de doelstelling,
het budget en de termijn bestaat een grote variatie aan mogelijk
heden met een of meerdere spelers en trainers. In samenspraak
met sponsoren wordt gekeken hoe ook uw bedrijf gekoppeld kan
worden aan onze voetbalhelden.
BEST PRACTISES
Het seizoen 2012-2013 was niet alleen op sportief vlak een succes
voor Ajax, het stond ook bol van mooie sponsoractivaties.Twee
in het oog springende voorbeelden hiervan lichten we graag toe.
adidas
Zoals altijd wordt het nieuwe Ajax-shirt op bijzondere wijze ge
lanceerd. Ditmaal was er speciale aandacht voor het uitshirt. Aan
voerder Siem de Jong,
Daley Blind en Kolbeinn
Sigthórsson brachten
ieder een aantal nieuwe
shirts bij fans thuis. Een
Ajax-fan uit Ouderkerk
aan de Amstel was de
gelukkige om als eerste
het nieuwe uitshirt in ontvangst te nemen uit handen van De Jong.
Via een speciale operatie vertrokken De Jong, Blind en Sigthórsson
rond etenstijd in speciale auto's van Mercedes richting de gelukkige
fans. De bolides waren voorzien van de kleuren van het nieuwe
uitshirt en trokken veel bekijks op hun route langs de speciaal
geselecteerde adressen.
In totaal waren 32 fans uitgekozen
om hun bestelling twee dagen na de
32ste landstitel van Ajax thuisbezorgd
te krijgen. In plaats van een koerier
troffen ze hun helden in levenden
lijve. De lancering werd wereldkundig
gemaakt via de officiële mediakanalen
van Ajax en ondersteund door het
gebruik van sociale mediakanalen als
Twitter en Facebook.