SPONSORING 26 DE AFTRAP Aegon Afgelopen seizoen was het eerste jaar dat de Ajax Vrouwen onder leiding van Ed Engelkes actief waren op de Toekomst. Dit heeft Aegon direct omarmd. De hoofdsponsor van Ajax is niet alleen hoofdsponsor van het team van Frank de Boen maar is ook sup porter van de Ajax Foundation, de Ajax-jeugdopleiding en natuurlijk ook de Ajax-fans. Met een gemeenschappelijke fotoshoot laat Aegon ook duidelijke zien fan te zijn van het gehele eerste van Ajax. Een foto van de mannen én de vrouwen van Ajax is breed uitgemeten in de media. Daarnaast hield Aegon een campagne onder het motto 'Blik op deToekomst', waarbij medewerkers in de spotlight werden gezet. Kortom, het seizoen 2012-2013 was er een waarin Aegon zeer nadrukkelijk liet zien de associatie als hoofdsponsor van Ajax naar buiten uit te dragen. Wij zijn Ajax en zijn niet alleen Nederlands bekendste voetbalclub, maar ook recordhouder in landstitels (32).We houden ook het Nederlandse voetbalre cord van hoogste aantal bezoekers op de clubwebsite per seizoen en het hoogste aantal bezoekers bij thuiswedstrijden.Tot slot zijn we ook de best presterende club van Nederland op Facebook, Twitter; Hyves en YouTube. Kortom, Ajax is ingericht op het aan de man brengen van uw producten en/of diensten en het aan onze club koppelen daarvan. Net als uw bedrijf zijn wij begaan met het resultaat. Dit zit nu eenmaal in ons DNA. Of het nou gaat om het verhogen van uw naamsbekendheid, om doelgericht te netwerken of een stimulans te geven aan uw bedrijfsomzet, bij ons is alles mogelijk vanuit een sportmarketingpakket op maat. Door het samen opstellen en uitvoeren van een strategisch sport- marketingplan worden uw bedrijfsdoelstellingen tot gezamenlijk doel van Ajax en uw bedrijf verheven. Wij zijn van mening dat onze klantgerichte aanpak, de hoge mate van betrokkenheid en sportieve uitstraling zorgen voor een effectief partnership. Wilt uw bedrijf zich associëren met Ajax, hét voetbalmerk van Ne derland? Neem dan contact met ons op via www.ajax.nl/business. We zijn er om u te helpen, wanneer u er klaar voor bent! AJAX IMAGES Ajax Images is het orgaan binnen Ajax dat de exclusieve, wereld wijde portretrechten van de spelers beheert en exploiteert. Ajax Images heeft tevens de beschikking over het merk Ajax in de vorm van de naam, het shirt en het logo. Met Ajax Images zijn spelers en trainers goed bereikbaar; er zijn duidelijke afspraken en er is maar één contactadres voor iedereen. Afhankelijk van de doelstelling, het budget en de termijn bestaat een grote variatie aan mogelijk heden met een of meerdere spelers en trainers. In samenspraak met sponsoren wordt gekeken hoe ook uw bedrijf gekoppeld kan worden aan onze voetbalhelden. BEST PRACTISES Het seizoen 2012-2013 was niet alleen op sportief vlak een succes voor Ajax, het stond ook bol van mooie sponsoractivaties.Twee in het oog springende voorbeelden hiervan lichten we graag toe. adidas Zoals altijd wordt het nieuwe Ajax-shirt op bijzondere wijze ge lanceerd. Ditmaal was er speciale aandacht voor het uitshirt. Aan voerder Siem de Jong, Daley Blind en Kolbeinn Sigthórsson brachten ieder een aantal nieuwe shirts bij fans thuis. Een Ajax-fan uit Ouderkerk aan de Amstel was de gelukkige om als eerste het nieuwe uitshirt in ontvangst te nemen uit handen van De Jong. Via een speciale operatie vertrokken De Jong, Blind en Sigthórsson rond etenstijd in speciale auto's van Mercedes richting de gelukkige fans. De bolides waren voorzien van de kleuren van het nieuwe uitshirt en trokken veel bekijks op hun route langs de speciaal geselecteerde adressen. In totaal waren 32 fans uitgekozen om hun bestelling twee dagen na de 32ste landstitel van Ajax thuisbezorgd te krijgen. In plaats van een koerier troffen ze hun helden in levenden lijve. De lancering werd wereldkundig gemaakt via de officiële mediakanalen van Ajax en ondersteund door het gebruik van sociale mediakanalen als Twitter en Facebook.

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 2013 | | pagina 26