AJAX SPONSORING 134 AJAX COMPLEET AJAX IMAGES BEST PRACTICES SPONSORING Investeren in Ajax betekent voor ieder bedrijf het openen van een nieuwe wereld: de wereld van sportmarketing. Door het samen opstellen en uitvoeren van een strategisch sportmarketingplan worden bedrijfsdoelstellingen tot gezamenlijk doel van Ajax en sponsor verheven. Of het nou gaat om het verhogen van je naamsbekendheid, doelgericht te netwerken of een stimulans te geven aan de bedrijfsomzet, bij Ajax is alles mogelijk vanuit een sport- marketingpakket op maat. Wij zijn Ajax en ingericht op het aan de man brengen van sportactiviteiten, producten en diensten. Zowel onze zakelijke als de particuliere consument wordt gekenmerkt door een hoge betrokkenheid bij Ajax. Associeer jouw bedrijf met Ajax, hét voetbalmerk van Nederland en realiseer jouw doelstellingen middels een effectief partnership. Ajax Images is het orgaan binnen Ajax dat de exclusieve, wereldwijde portretrechten van de spelers beheert en exploiteert. Ajax Images heeft tevens de beschikking over het merk Ajax in de vorm van de naam, het shirt en het logo. Met Ajax Images zijn spelers en trainers goed bereikbaar; er zijn duidelijke afspraken en er is maar één contactadres voor iedereen. Afhankelijk van de doelstelling, het budget en de termijn bestaat een grote variatie aan mogelijkheden met een of meerdere spelers en trainers. Twee voorbeelden van recent gebruik van sponso ring van Ajax, willen wij graag delen. Hoofdsponsor AEGON maakte rondom het behalen van de 31 ste landstitel een speciale video van het nummer Three little birds gezongen door Lenny. Met schitterende beelden van 'onze' fans tijdens de kampioenswed strijd tegen WV-Venlo en tijdens de huldiging op het ArenA Park, bracht AEGON een ode aan het team dat onder leiding van Frank de Boer afgelopen seizoen kampioen werd. Voor AEGON was het na tuurlijk hét moment om te tonen dat het de trotste hoofdsponsor van Ajax is.Vele duizenden mensen genoten van het filmpje dat op Facebook,Twitter enYouTube vele malen gedeeld werd. De muziekclip werd ook getoond tijdens de huldiging bij AEGON op het hoofdkantoor, waar de spelers en staf met de kampioenschaal een bijzonder bezoek brachten. Een tweede voorbeeld betreft de bijzondere aandacht voor het nieuwe Ajax-thuisshirt voor het seizoen 2012-2013. Ajax presen teerde het thuistenue in combinatie met kledingsponsor adidas door middel van een introductiecommercial en een opgezette actie in de Ajax Experience. Fans die het nieuwe Ajax-shirt met drie geborduurde sterren wilden kopen, dienden in een speciaal ontworpen kleedkamer (waarin verborgen camera's waren op gehangen) het shirt te passen. Opeens knalde een muur uit deze kleedkamer open en in de geheime ruimte erachter stonden als verrassing Siem de Jong, Daley Blind, Kolbeinn Sigthórsson.Vurnon Anita en Jasper Cillessen, alsmede Leonne Stentleren Babiche Roof van AjaxVrouwen.Zij gaven een nieuw thuisshirt aan de winnaars cadeau. Wereldwijd genoten meer dan een half miljoen fans van dit prachtige filmpje dat op YouTube te zien is. Wil je het filmpje ook bekijken, zoek dan op 'Ajax spelers jagen fans de stuipen op het lijf'. Als sponsor krijg je het exclusieve recht om je te associëren met Ajax en met het merk Ajax. Sponsorships zijn er op meerdere niveaus, van suppliers tot hoofdsponsor Een sponsorpakket wordt samen met jou 'tailor made' samen gesteld. Meer informatie over sponsoring vind je op www.ajax.nl/business.Wij komen graag in de gelegenheid om de mogelijkheden verder met je te bespreken.

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 2012 | | pagina 134