AJAX SPONSORING
134 AJAX COMPLEET
AJAX IMAGES
BEST PRACTICES
SPONSORING
Investeren in Ajax betekent voor ieder bedrijf het openen van een nieuwe wereld: de wereld van sportmarketing.
Door het samen opstellen en uitvoeren van een strategisch sportmarketingplan worden bedrijfsdoelstellingen
tot gezamenlijk doel van Ajax en sponsor verheven. Of het nou gaat om het verhogen van je naamsbekendheid,
doelgericht te netwerken of een stimulans te geven aan de bedrijfsomzet, bij Ajax is alles mogelijk vanuit een sport-
marketingpakket op maat.
Wij zijn Ajax en ingericht op het aan de man brengen van sportactiviteiten, producten en diensten. Zowel onze
zakelijke als de particuliere consument wordt gekenmerkt door een hoge betrokkenheid bij Ajax. Associeer jouw
bedrijf met Ajax, hét voetbalmerk van Nederland en realiseer jouw doelstellingen middels een effectief partnership.
Ajax Images is het orgaan binnen Ajax dat de exclusieve, wereldwijde portretrechten van de spelers beheert en
exploiteert. Ajax Images heeft tevens de beschikking over het merk Ajax in de vorm van de naam, het shirt en
het logo. Met Ajax Images zijn spelers en trainers goed bereikbaar; er zijn duidelijke afspraken en er is maar één
contactadres voor iedereen. Afhankelijk van de doelstelling, het budget en de termijn bestaat een grote variatie aan
mogelijkheden met een of meerdere spelers en trainers.
Twee voorbeelden van recent gebruik van sponso
ring van Ajax, willen wij graag delen. Hoofdsponsor
AEGON maakte rondom het behalen van de 31 ste
landstitel een speciale video van het nummer Three
little birds gezongen door Lenny. Met schitterende
beelden van 'onze' fans tijdens de kampioenswed
strijd tegen WV-Venlo en tijdens de huldiging op
het ArenA Park, bracht AEGON een ode aan het
team dat onder leiding van Frank de Boer afgelopen
seizoen kampioen werd. Voor AEGON was het na
tuurlijk hét moment om te tonen dat het de trotste
hoofdsponsor van Ajax is.Vele duizenden mensen genoten van het filmpje dat op Facebook,Twitter enYouTube vele
malen gedeeld werd. De muziekclip werd ook getoond tijdens de huldiging bij AEGON op het hoofdkantoor, waar
de spelers en staf met de kampioenschaal een bijzonder bezoek brachten.
Een tweede voorbeeld betreft de bijzondere aandacht voor het
nieuwe Ajax-thuisshirt voor het seizoen 2012-2013. Ajax presen
teerde het thuistenue in combinatie met kledingsponsor adidas
door middel van een introductiecommercial en een opgezette
actie in de Ajax Experience. Fans die het nieuwe Ajax-shirt met
drie geborduurde sterren wilden kopen, dienden in een speciaal
ontworpen kleedkamer (waarin verborgen camera's waren op
gehangen) het shirt te passen. Opeens knalde een muur uit deze
kleedkamer open en in de geheime ruimte erachter stonden als
verrassing Siem de Jong, Daley Blind, Kolbeinn Sigthórsson.Vurnon
Anita en Jasper Cillessen, alsmede Leonne Stentleren Babiche Roof
van AjaxVrouwen.Zij gaven een nieuw thuisshirt aan de winnaars
cadeau. Wereldwijd genoten meer dan een half miljoen fans van dit
prachtige filmpje dat op YouTube te zien is. Wil je het filmpje ook
bekijken, zoek dan op 'Ajax spelers jagen fans de stuipen op het lijf'.
Als sponsor krijg je het exclusieve recht om je te associëren met Ajax en met het merk Ajax. Sponsorships zijn er
op meerdere niveaus, van suppliers tot hoofdsponsor Een sponsorpakket wordt samen met jou 'tailor made' samen
gesteld. Meer informatie over sponsoring vind je op www.ajax.nl/business.Wij komen graag in de gelegenheid om
de mogelijkheden verder met je te bespreken.