AJAX SPONSORING ^EGON 136 AJAX COMPLEET SPORTMARKETING AJAX IMAGES BEST PRACTICES SPONSORING VIND DE KAMPIOENS AMSTERDAMMERTJES Investeren in Ajax betekent voor ieder bedrijf het openen van een nieuwe wereld: de wereld van sportmarketing. Door het samen opstellen en uitvoeren van een strategisch sportmarketingplan worden bedrijfsdoelstellingen tot gezamenlijk doel van Ajax en sponsor verheven. Of het nou gaat om het verhogen van je naamsbekendheid, doelgericht te netwerken of een stimulans te geven aan de bedrijfsomzet, bij Ajax is alles mogelijk vanuit een sport- marketingpakket op maat. Wij zijn Ajax en ingericht op het aan de man brengen van sportactiviteiten, producten en diensten. Zowel onze zake lijke als de particuliere consument wordt gekenmerkt door een hoge betrokkenheid bij Ajax. Associeer jouw bedrijf met Ajax, hét voetbalmerk van Nederland en realiseer jouw doelstellingen middels een effectief partnership. Ajax Images is het orgaan binnen Ajax dat de exclusieve, wereldwijde portretrechten van de spelers beheert en exploiteert Ajax Images heeft tevens de beschikking over het merk Ajax in de vorm van de naam, het shirt en het logo. Met Ajax Images zijn spelers en trainers goed bereikbaar; er zijn duidelijke afspraken en er is maar één contactadres voor iedereen. Afhankelijk van de doelstelling, het budget en de termijn bestaat een grote variatie aan mogelijkheden met een of meerdere spelers en trainers. Twee voorbeelden van recent gebruik van sponsoring van Ajax willen wij graag delen.Ten eerste de AEGON social me dia-actie na het behalen van de dertigste landstitel. AEGON gaf op 16 mei, een dag na het behalen van het kampioen schap, dertig officiële kampioensshirts weg aan de vinders van de 'Kampioen Amsterdammertjes'. Elke dertig minuten werd er in een van de zeven stadsde len die Amsterdam rijk is, een AEGON Ajax Amsterdammertje geplaatst. Deze konden worden gevonden door middel van het goed analyseren van de tips, die door AEGON en Ajax via Facebook en Twitter werden verspreid.Vele hits en ludieke filmpjes werden door Ajax-fans en AEGON op het wereldwijde web geplaatst en dertig gelukkigen liepen aan het einde van de dag rond met het officiële kampioensshirt met drie sterren op de voorzijde en de gouden bedrukking van het getal 30 op de rug. Een tweede voorbeeld betreft de bijzonder spectaculaire presentatie van het nieuwe Ajax-uitshirt voor het seizoen 201 I -2012. Ajax presenteerde het uittenue in combinatie met kledingsponsor adidas met een introductiecommercial waarbij Ajax-spelers Jan Vertonghen, Siem de Jong, Miralem Sulejmani en Lorenzo Ebicilio in het Vondelpark een potje voetbalden tegen een 'nietsvermoedend' vriendenteam. In het nieuwe uittenue natuurlijk. Dat leverde een verrassende situatie én een fraai filmpje op, dat op YouTube meer dan 100.000 keer werd bekeken binnen drie dagen! Dat het op dag I de best bekeken video op YouTube was in de categorie sport en op dag 2 de best bekeken video in alle categorieën, was natuurlijk het bewijs dat niet alleen Ajax en adidas maar ook al onze fans wereldwijd genoten van dit prachtige filmpje. Als sponsor krijg je het exclusieve recht om je te associëren met Ajax en met het merk Ajax. Sponsorships zijn er op meerdere niveaus, van suppliers tot hoofdsponsor. Een sponsorpakket wordt samen met jou 'tailor made' samen gesteld. Meer informatie over sponsoring vind je op www.ajax.nl/business.Wij komen graag in de gelegenheid om met je de mogelijkheden verder te bespreken. Win een 'limited edition' Ajax Kampioensshirt met de drie sterren AEGON gaf 30 officiële kampioensshirts weg aan de vinders van de Kampioen Amsterdammertjes. Die werden gevonden dmv tips via social media (Facebook en Twitter) MAANDAG 16 MEI VAN 10:00 TOT 17:30 OF SPEEL DE AJAX KAMPIOEN OUIZ j0 Vind! qr- «Win!

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 2011 | | pagina 136