egon Mooi cadeau I porters, de businessclub, de AFCA, spelersou- I ders en het bestuur. Open staan voor iedereen, zonder dus dat dat direct een commercieel I doel dient. Eerst investeren, zoals AEGON I bijvoorbeeld direct alle kosten voor de filmpjes op AjaxTV voor zijn rekening nam om iedereen I mee te kunnen laten doen met Ajax. Iedereen I hoort erbij, iedereen mag mee genieten.' Op de Open Dag richtte AEGON zich op de I Kids Club, zodat vooral de familie werd aange- I sproken. Driessen vertelt over de manier waarop I ze ouders betrokken bij het schaatsen: als een I schaatser van Jong Oranje zich kwalificeerde voor een groot toernooi, nodigde het bedrijf de ouders uit om het toernooi bij te wonen: 'Hier is het allemaal om te doen geweest, en dat wil len we delen met jullie.' Misschien wil hij het ook initiëren bij ouders van jongens die de oversteek maken van de Toekomst naar de ArenA. 'Onze hoofdsponsordoelstelling is behalve geld verdienen - we zijn geen liefdadigheidsinstelling - sporters hun droom te laten verwezenlijken. Dat deden we eerst bij het schaatsen, en dat willen we nu ook bij Ajax. Maar zo'n proces duurt jaren.' 'Vooral het familiegevoel en de sfeer zijn voor ons belangrijk, dat is de basis van het gevoel waar alles op de lange termijn om draait. Want vanuit die basis kun je op den duur niet alleen meer geld verdienen, maar ook beter met eventuele problemen omgaan. Kijk naar het schaatsen: acht jaar geleden stonden de KNSB en de merkenteams lijnrecht tegen over elkaar. Maar door het gezamenlijke doel te blijven benadrukken heeft het uiteindelijk geen wezenlijk verschil opgeleverd voor de positie van AEGON en die van de populariteit van de schaatssport. Integendeel: het is er voor iedereen beter op geworden.' Marcus Keane: 'In een familie steun en begrijp je elkaar. Het is een goed teken dat AEGON die band met óns wil vormen. Om dat fami liegevoel te creëren wil AEGON daarom eerst alles en iedereen bij Aiax aoed leren kennen, zowel de sup- Ajax en AEGON ondertekenen de sponsorovereenkomst. Van links naar rechts: Ajax' finan cieel directeur Jeroen Slop, legal counsel AEGON NV Erik Lagendijk, Ajax algemeen direc teur ad interim Henri van der Aat en CFO AEGON Nederland NV Edgar Koning. FOTO: SANDER NIEUWENHUYS 'Alle geledingen moeten op dezelfde manier over Ajax denken en Ajax ademen,' gaat Van Liemt door. 'Iedereen moet een bijdrage leveren aan nieuwe successen, waarvan ik overtuigd ben dat die er gaan komen. Ajax moet een winnende familie worden, een gezellige club die ook nog wint. Ik hoop dat wij daaraan op onze eigen manier iets kunnen doen. Dan hebben we het goed I gedaan.' Driessen: 'Alle V Hf J voorwaarden zijn al ge- I schapen. Uri Coronel, lÉ^I jPflp Jjf M I Marco van Basten, Henri van der Aat, Danny KT «Kl' W "'4 Blind - allemaal drukken p I ze zich hetzelfde uit. Ik mr 'aRte# heb een heel mooi ca- deau gekregen bij het eer- K ste interview met Marco van Basten, een bijzonder -f#;.. I e'Jl aardige man trouwens, ik J| denk dat we de beste coach I hebben die een voetbalclub zich wensen kan. Maar dat I terzijde. Van Basten zei ons: "Ik ben geen jobhopper, ik ben hier om te blijven." Hij zei: "Jullie zijn hier minstens zeven jaar. Ik ben hier dus minimaal zeven jaar met jul lie, maar wat mij betreft wel Op 1 juli werd het nieuwe Ajax-shirt gepresenteerd. In de Fanshop tonen Ajax-voorzitter Uri Coronel en CEO AEGON NV Alex Wynaendts de eerste exemplaren. FOTO: SANDER NIEUWENHUYS 100 I AJAX KICK OFF PRESENTATIEGIDS 2008 - 2009

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 2008 | | pagina 100