Supporterszaken Publieksforum Supporterszaken is de afdeling van Ajax die alle zaken behandelt die direct met de supporters te maken hebben. De administratie en verzending van de seizoen- en clubkaarten behoren bijvoorbeeld tot de vele activiteiten van de afdeling. Supporterszaken is hét aanspreekpunt voor supporters. Elke dag staan de medewerkers supporters te woord om vragen te beantwoorden over onderwerpen uiteenlopend van de trainingstijden tot de laatste stand van zaken van een plaatsverzoek. Dat de variatie aan gestelde vragen groot is, komt omdat de afdeling Supporterszaken het eerste contact met supporters heeft. Supporterszaken is niet alleen verantwoordelijk voor het seizoenkaartenproject, maar doet ook alles voor de Supportersvereniging Ajax en de Ajax Kidsclub. De Supportersvereniging biedt een breed pakket met veel nieuws en activiteiten om supporters een echt Ajax gevoel te geven. Bij de verkoop van kaarten heeft deze enthousiaste groep voorrang op de reguliere Clubkaarthouders. De Ajax Kidsclub is dé club voor jonge Ajax-fans tot en met twaalf jaar. Deze club is dit jaar van start gegaan en is volop bezig met leuke acties om zoveel mogelijk kinderen in Nederland enthousiast te maken. Zo wordt er in de zomer een Beach Volley dag georganiseerd, een dag vol actie en plezier. De kaartverkoop Voor alle thuiswedstrijden van Ajax in de competitie gelden bepaalde regels ten aanzien van de kaartverkoop. Van ieder duel wordt vooraf bekeken of het een risicoduel is en als dat niet het geval is, kan iedereen kaartjes kopen. Voor het kopen van kaartjes voor deze duels geldt geen Club Card-verplichting. Bovendien is er dan vaak ook stadionverkoop. Voor actuele informatie over de kaartverkoop kunt u terecht op www.ajax.nl, pagina 660 van NOS-teletekst en pagina 510 van AT5-teletekst. De uitkaart Voor uitwedstrijden is een uitkaart nodig. Deze kan worden aangevraagd voorafgaand aan verlenging van de seizoenkaart of bij een eerste aanvraag van een seizoenkaart. Iedere aanvrager van een uitkaart dient met een geldig legitimatiebewijs en een kleurenpasfoto bij de Ajax-administratie langs te komen om het uitkaart-reglement te ondertekenen. In eerste instantie krijgt men een gewone uitkaart; nadat een minimaal aantal uitwedstrijden bezocht is, wordt een uitkaart met voorrang verstrekt. Seizoenkaarthouders met een uitkaart met voorrang behoren tot een zeer select gezelschap dat het eerste aankooprecht heeft voor uitwedstrijden. Supporterszaken, Postbus 23388, 1100 DW Amsterdam, telefoon: 020-3111444, fax: 020-3111675, e-mail: info@ajax.nl. Om een goede afspiegeling van de supporters te krijgen zijn de afgevaardigden afkomstig uit alle verschillende vakken van het stadion. De informatie die het Publieksforum geeft wordt aangevuld met de uitkomsten van de enquêtes die na elke thuiswedstrijd gehouden worden onder een steeds wisselende groep supporters. Supporters krijgen aldus de kans om aan te geven hoe zij denken dat er een fantastische sfeer gecreëerd kan worden tijdens de thuiswedstrijden. De afdeling Supporterszaken staat altijd open voor suggesties van supporters. Om die reden is in 1998 het Publieksforum opgericht. Met behulp van het Publieksforum wordt in kaart gebracht wat er leeft bij de supporters. De formatie bestaat uit 21 afgevaardigden, die door middel van loting door een notaris zijn geselecteerd. Met behulp van het Publieksforum wordt in kaart gebracht wat er leeft bij de supporters. Foto's: Louis van de Vuurst Elke dag staan de medewerkers van de afdeling Supporterszaken supporters te woord om vragen te beantwoorden. 112 AJAX PRESENTATIËGIDS 2001 - 2002

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 2001 | | pagina 112