Klantenservice De klantenservice van Ajax is een veelomvattende afdeling. De medewerkers verzorgen onder andere de administratie en verzending van alle seizoen- en clubkaarten. Een belangrijke taak, die echter maar een klein deel uitmaakt van het totaal aan activiteiten van de afdeling. Op wedstrijddagen is de klantenservice hét aanspreekpunt voor supporters, maar doordeweeks vervult zij deze functie ook. Daarnaast wordt veelvuldig contact onderhouden met de Amsterdam ArenA. Ook heeft de klantenservice zitting in het sfeerteam en het publieksforum. De afdeling klantenservice. Het publieksforum Om erachter te komen wat er onder de Ajax-supporters leeft, heeft Ajax in 1998 het publieksforum opgericht. De formatie bestaat uit 21 afgevaardigden, die door middel van loting door een notaris zijn geselecteerd. Om een goede afspiegeling te krijgen van de supporters in het stadion zijn de afgevaardigden afkomstig uit alle verschillende prijsklassen. Minimaal twee keer per jaar komt het publieksforum samen om de algemene zaken met betrekking tot de thuiswedstrijden te bespreken. Deze bijeenkomsten worden altijd bijgewoond door de voorzitter en de algemeen directeur van Ajax, de directeur van de Amsterdam ArenA en een vertegenwoordiger van de supportersvereniging. Eens in de drie jaar wordt een nieuw publieksforum gekozen. Aan de balie bij Ajax. ook stadionverkoop. Voor actuele informatie over de kaartverkoop kunt u terecht op www.ajax.nl, pagina 660 van NOS-teletekst en pagina 510 van AT5-teletekst. De Uitkaart Hoewel er voor sommige uitwedstrijden geen uitkaart nodig is, mogen bij de meeste uitwedstrijden van Ajax alleen geregistreerde seizoenkaarthouders, in het bezit van een Ajax-uitkaart, een kaartje kopen. Voorafgaand aan ieder nieuw seizoen bepaalt Ajax de criteria die gelden om in aanmerking te komen voor een uitkaart. Er zijn twee soorten uitkaarten, te weten de gewone uitkaart en de uitkaart met voorrang. Om in het bezit te komen van zoön uitkaart met voorrang moet men een minimum aantal uitwedstrijden in de competitie hebben bezocht. Als een wedstrijd geen risicoduel is, kan iedereen kaartjes kopen. 21 afgevaardigden uit het publiek vormen het publieksforum, dat met vertegenwoordigers van Ajax, de Amsterdam ArenA en de Supportersvereniging Ajax de gang van zaken bij thuiswedstrijden bespreekt. ENTATIEGIDS 2000 - 2001 De kaartverkoop Voor alle thuiswedstrijden van Ajax in de competitie gelden bepaalde regels ten aanzien van de kaartverkoop. Van ieder duel wordt vooraf bekeken of het een risicoduel is en als dat niet het geval is, kan iedereen kaartjes kopen. Voor het kopen van kaartjes voor deze duels geldt geen Clubcardverplichting. Bovendien is er Ajax Klantenservice, Arena Boulevard 29, Postbus 23388, 1100 DW Amsterdam, telefoon: 020-3111444, fax: 020-3111675, e-mail: info@ajax.nl.

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 2000 | | pagina 122