Klantenservice
De klantenservice van Ajax is een veelomvattende afdeling. De medewerkers verzorgen onder
andere de administratie en verzending van alle seizoen- en clubkaarten. Een belangrijke taak, die
echter maar een klein deel uitmaakt van het totaal aan activiteiten van de afdeling.
Op wedstrijddagen is de klantenservice hét aanspreekpunt voor
supporters, maar doordeweeks vervult zij deze functie ook.
Daarnaast wordt veelvuldig contact onderhouden met de Amsterdam
ArenA. Ook heeft de klantenservice zitting in het sfeerteam en het
publieksforum.
De afdeling
klantenservice.
Het publieksforum
Om erachter te komen wat er onder de Ajax-supporters leeft, heeft
Ajax in 1998 het publieksforum opgericht. De formatie bestaat uit
21 afgevaardigden, die door middel van loting door een notaris zijn
geselecteerd. Om een goede afspiegeling te krijgen van de
supporters in het stadion zijn de afgevaardigden afkomstig uit alle
verschillende prijsklassen.
Minimaal twee keer per jaar komt het publieksforum samen om de
algemene zaken met betrekking tot de thuiswedstrijden te
bespreken. Deze bijeenkomsten worden altijd bijgewoond door de
voorzitter en de algemeen directeur van Ajax, de directeur van de
Amsterdam ArenA en een vertegenwoordiger van de
supportersvereniging. Eens in de drie jaar wordt een nieuw
publieksforum gekozen.
Aan de balie bij Ajax.
ook stadionverkoop. Voor actuele informatie over de kaartverkoop
kunt u terecht op www.ajax.nl, pagina 660 van NOS-teletekst en
pagina 510 van AT5-teletekst.
De Uitkaart
Hoewel er voor sommige uitwedstrijden geen uitkaart nodig is,
mogen bij de meeste uitwedstrijden van Ajax alleen geregistreerde
seizoenkaarthouders, in het bezit van een Ajax-uitkaart, een kaartje
kopen. Voorafgaand aan ieder nieuw seizoen bepaalt Ajax de criteria
die gelden om in aanmerking te komen voor een uitkaart. Er zijn
twee soorten uitkaarten, te weten de gewone uitkaart en de uitkaart
met voorrang. Om in het bezit te komen van zoön uitkaart met
voorrang moet men een minimum aantal uitwedstrijden in de
competitie hebben bezocht.
Als een wedstrijd geen
risicoduel is, kan
iedereen kaartjes
kopen.
21 afgevaardigden uit het publiek vormen het publieksforum, dat met
vertegenwoordigers van Ajax, de Amsterdam ArenA en de
Supportersvereniging Ajax de gang van zaken bij thuiswedstrijden bespreekt.
ENTATIEGIDS 2000 - 2001
De kaartverkoop
Voor alle thuiswedstrijden van Ajax in de competitie gelden
bepaalde regels ten aanzien van de kaartverkoop. Van ieder duel
wordt vooraf bekeken of het een risicoduel is en als dat niet het
geval is, kan iedereen kaartjes kopen. Voor het kopen van kaartjes
voor deze duels geldt geen Clubcardverplichting. Bovendien is er
Ajax Klantenservice, Arena Boulevard 29, Postbus 23388, 1100 DW
Amsterdam, telefoon: 020-3111444, fax: 020-3111675, e-mail:
info@ajax.nl.