Twee toppers SONY. De toppers op het gebied van voetbal en consumenten-elektronica hebben elkaar gevonden. Vanaf 1991 is Sony sponsor van Ajax. Echter, de relatie tussen beide toppers loopt al vanaf begin jaren zestig. In die periode stond het voetbal van Ajax nog in kinderschoenen, vergeleken met de situatie waarin het zich thans bevindt. Sony begon zo'n 35 jaar geleden; het was een nieuw merk in Nederland en niemand kende het. Jarenlang had Sony een tweede plaats in de elektronica-markt, tot het de kans kreeg eerste te worden. Een beetje brutaliteit tonen, het slimste jongetje van de klas zijn en altijd voorop lopen met nieuwe ideeën hebben deze eerste positie in de markt verwezenlijkt. En dan ga je van een subtopper naar een topper in Nederland. Je moet als marktleider echt de top in Nederland hebben en dat is Ajax. Het is een club met het beste imago en grootste charisma. de-tijd en vooruitstrevend. Daarbij speelt 'toekomstgerichtheid' een centrale rol. Het gaat er namelijk steeds om het morgen beter te doen dan vandaag en daar zorgt een enthousiast jong team voor. Ook de komende jaren zal de relatie tussen de twee toppers gehandhaafd blijven. Het ziet er naar uit dat het seizoen 1996-1997 weer vol zit met topprestaties. Aan de locatie zal het zeker niet liggen. Sony heeft een skybox in de Arena en daar zullen wij onze relaties gastvrij ontvangen. Wij zijn nu 35 jaar verder. Een mijlpaal, die de 480 Sony- medewerkers op gepaste wijze hebben gevierd. Deze afgelopen jaren van Sony in Nederland kenmerken zich als dynamisch, bij- AJAX PRESENTATIEGIDS 1996-1997 219

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1996 | | pagina 219