Twee toppers
SONY.
De toppers op het gebied van voetbal en consumenten-elektronica
hebben elkaar gevonden. Vanaf 1991 is Sony sponsor van Ajax.
Echter, de relatie tussen beide toppers loopt al vanaf begin jaren
zestig.
In die periode stond het voetbal van Ajax nog in kinderschoenen,
vergeleken met de situatie waarin het zich thans bevindt. Sony
begon zo'n 35 jaar geleden; het was een nieuw merk in Nederland
en niemand kende het. Jarenlang had Sony een tweede plaats in de
elektronica-markt, tot het de kans kreeg eerste te worden. Een
beetje brutaliteit tonen, het slimste jongetje van de klas zijn en
altijd voorop lopen met nieuwe ideeën hebben deze eerste positie
in de markt verwezenlijkt. En dan ga je van een subtopper naar een
topper in Nederland. Je moet als marktleider echt de top in
Nederland hebben en dat is Ajax. Het is een club met het beste
imago en grootste charisma.
de-tijd en vooruitstrevend. Daarbij speelt 'toekomstgerichtheid'
een centrale rol. Het gaat er namelijk steeds om het morgen beter
te doen dan vandaag en daar zorgt een enthousiast jong team voor.
Ook de komende jaren zal de relatie tussen de twee toppers
gehandhaafd blijven. Het ziet er naar uit dat het seizoen 1996-1997
weer vol zit met topprestaties. Aan de locatie zal het zeker niet
liggen. Sony heeft een skybox in de Arena en daar zullen wij onze
relaties gastvrij ontvangen.
Wij zijn nu 35 jaar verder. Een mijlpaal, die de 480 Sony-
medewerkers op gepaste wijze hebben gevierd. Deze afgelopen
jaren van Sony in Nederland kenmerken zich als dynamisch, bij-
AJAX PRESENTATIEGIDS 1996-1997
219