Triple A... ABN AMRO Ajax, Arena en ABN AMRO een triple A-combinatie. Toen wij in 1992 aan ons hoofdsponsorschap van Ajax begonnen, konden wij niet in de toekomst kijken. Maar sinds de letters van De bank op het shirt prijken haalt Ajax ieder seizoen een prijs binnen, fantastisch. ABN AMRO en Ajax, een na vijf jaar uitstekend op elkaar ingespeeld team. Naambekendheid, daar was het ABN AMRO in eerste instantie om te doen, na de fusie wilde zij haar nieuwe naam en logo over de gehele wereld uitdragen. 'Ajax was daarbij, naar nu blijkt, een geweldige keus,' vertelt Mr. H.J. Rutgers, Directeur Generaal bij ABN AMRO. De club had al een enorme uitstraling in binnen- en buitenland en dat werd nog eens versterkt door de successen in de afgelopen vijf jaar. Ajax heeft immers zelfs aanhangers die ver van buiten onze landsgrenzen komen. Dit sloot aardig aan bij het internationale karakter van De bank, en de stijl en de allure van Ajax past prima bij ABN AMRO. 'Inmiddels is dit sponsorverband verder ontwikkeld,' aldus Rutgers. 'Dat doet het trouwens elk jaar, de relatie met Ajax wordt steeds professioneler. De komst van het nieuwe stadion, Amsterdam Arena, een voetbaltempel die zijn weerga niet kent, geeft een extra impuls aan de sponsoring.' ABN AMRO is niet alleen founder van de Amsterdam Arena, maar heeft ook het sponsorcontract met Ajax verlengd tot het jaar 2000, een teken dat ABN AMRO de toekomst met vertrouwen tegemoet ziet. 'Ajax, Amsterdam Arena en ABN AMRO: een triple A-combinatie, waarvan wij het gevoel hebben dat ze goed bij elkaar passen,' aldus Rutgers. 200 AJAX PRESENTATIEGIDS 1996-1997

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1996 | | pagina 200