stadionbezoekers niet op de gewenste manier ontvangen. Dat probleem is met de bouw van de Arena verholpen. De bezoekers zullen bijvoorbeeld zien dat de stewards een andere rol hebben gekregen. Zij gaan in de nieuwe situatie veel meer als gastheer en gastvrouw optreden en er als gastheer en gastvrouw uitzien. Het bieden van entertainment zal in de Amsterdam Arena het uitgangspunt zijn. Mensen willen tegenwoordig meer dan alleen naar het voetbal kijken. Ajax wil dat bieden. De goede bereikbaarheid van het stadion, het onbelemmerde zicht op het veld en de veiligheid binnen de Arena dragen daaraan bij. Ook zal op twee grote schermen, de Nitstars, een Ajax-journaal gebracht gaan worden. Gedurende een uur voor de wedstrijd, tijdens de rust en na de wedstrijd passeren wetenswaardigheden, verband houdend met de vereniging Ajax, de revue. De resultaten van de recente wedstrijden, de geschiedenis van de bezochte wedstrijd, de Ajax-jeugd, de opstellingen, dit alles en nog veel meer zal op de schermen worden getoond. Ajax verzorgt de produktie van de schermen in samenwerking met IDtv. Voor het publiek moet het aantrekkelijk zijn vroeg naar het stadion te gaan, net als in Amerika waar een bezoek aan het stadion een dagje uit is. De vele uitgiftepunten waar eten en drinken verkrijgbaar zijn, de nieuw geopende Ajax-winkel en het Ajax-museum, het zijn allemaal zaken die van een wedstrijddag bij Ajax een compleet evenement gaan maken, met Ajax-waardige diensten en produkten. Het museum wordt professioneel opgezet door het kunsthistorisch advies- en organisatiebureau D'Arts. De rijke historie van Ajax zal worden ondergebracht in het voorgebouw, dat wat later gereed AJAX PRESENTATIEGIDS 1996-1997

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1996 | | pagina 195