stadionbezoekers niet op de gewenste manier ontvangen. Dat
probleem is met de bouw van de Arena verholpen. De bezoekers
zullen bijvoorbeeld zien dat de stewards een andere rol hebben
gekregen. Zij gaan in de nieuwe situatie veel meer als gastheer en
gastvrouw optreden en er als gastheer en gastvrouw uitzien.
Het bieden van entertainment zal in de Amsterdam Arena het
uitgangspunt zijn. Mensen willen tegenwoordig meer dan alleen
naar het voetbal kijken. Ajax wil dat bieden. De goede
bereikbaarheid van het stadion, het onbelemmerde zicht op het
veld en de veiligheid binnen de Arena dragen daaraan bij.
Ook zal op twee grote schermen, de Nitstars, een Ajax-journaal
gebracht gaan worden. Gedurende een uur voor de wedstrijd,
tijdens de rust en na de wedstrijd passeren wetenswaardigheden,
verband houdend met de vereniging Ajax, de revue. De resultaten
van de recente wedstrijden, de geschiedenis van de bezochte
wedstrijd, de Ajax-jeugd, de opstellingen, dit alles en nog veel meer
zal op de schermen worden getoond. Ajax verzorgt de produktie
van de schermen in samenwerking met IDtv.
Voor het publiek moet het aantrekkelijk zijn vroeg naar het
stadion te gaan, net als in Amerika waar een bezoek aan het
stadion een dagje uit is. De vele uitgiftepunten waar eten en
drinken verkrijgbaar zijn, de nieuw geopende Ajax-winkel en het
Ajax-museum, het zijn allemaal zaken die van een wedstrijddag bij
Ajax een compleet evenement gaan maken, met Ajax-waardige
diensten en produkten.
Het museum wordt professioneel opgezet door het kunsthistorisch
advies- en organisatiebureau D'Arts. De rijke historie van Ajax zal
worden ondergebracht in het voorgebouw, dat wat later gereed
AJAX PRESENTATIEGIDS 1996-1997