Drijfhout en Zn. Philipp Bellini Vlak voor de aanvang van het seizoen 93/94 heeft het vermaarde H. Drijfhout Zoon's Edelmetaalbedrijven, in combinatie met Zwitserse horlogemerk Philipp Bellini, zich als sponsor aan Ajax verbonden. Daarmee heeft het bedrijf haar Amsterdamse hart laten spreken en haar liefde voor Ajax laten blijken. "Wij houden van Ajax" durft Richard Walraven, Divisie Manager Drijfhout, dan ook te zeggen. "Drijfhout", zoals het voor het gemak wordt genoemd, "werd in 1827 opgericht en houdt zich bezig met alles wat riekt naar de edelmetalen goud, zilver en platina" begint Walraven zijn introductie van Ajax' jongste sponsor. "Zo wordt over de gehele wereld door Drijfhout edelmetaal verwerkt voor industriële doeleinden. Hierbij moet gedacht worden aan de glasindustrie, soldeertechnieken, allerlei machines en gereedschappen. Maar ook aan pace-makers, tandlegeringen en sieraden. Tevens houdt Drijfhout zich bezig met recycling. Bijvoorbeeld van röntgenfoto's, film- en foto-materialen, terwijl Drijfhout ook beschadigde en oude sieraden inkoopt. Daarnaast is Drijfhout een leidinggevende groothandel in sieraden, fournituren, gereedschappen en machines voor de goud en zilverindustrie" "In deze specialistische branche van de edelmetaalverwerking zijn wij de enige in Nederland en heeft Drijfhout over de gehele wereld een goede naam hoog te houden." Naast de hoofdvestiging aan de Keienbergweg in Amsterdam heeft Drijfhout nog dochter ondernemingen in Schoonhoven en de Deense hoofdstad Kopenhagen. "Onze vestiging in Amsterdam ligt overigens in Zuid-Oost, op dieptepass-afstand van het nieuw te bouwen Ajax-stadion. Vanaf het hoofdkantoor kunnen we dus iedere dag eventjes naar onze club Drijfhout is de sponsoring van Ajax aangegaan met haar goede partner Philipp Bellini. Deze producent van luxe Zwitserse horloges richt zich, veel meer dan Drijfhout door haar specialistische branche kan doen, op de consument. Op het publiek dat de tribunes van De Meer bevolkt. "Philipp Bellini is een horloge met Zwitserse precisie", weet Walraven. "Waar Ajax op tijd wil scoren, wil Philipp Bellini op tijd zijn." De maker van de Zwitserse precisie-werken is overigens geen onbekende voor de echte Ajaxfans. In het Ajax Magazine heeft Philipp Bellini namelijk al enige tijd een pagina-grote advertentie, waarin Dick Schoenaker zijn vertrouwen in de horloges van Philipp Bellini uitspreekt. "Wij gaan samen winnen", stelt Algemeen Directeur Theo G. Keuter onomwonden, "In het nieuwe seizoen gaan wij samen voor goud. Ajax voor de drie hoofdprijzen en Drijfhout en Philipp Bellini voor een succesvol sponsorschap." PRESENTATIEGIDS AJAX '93 '94 89

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1993 | | pagina 89