Supporters en sponsors voor Ajax' toekomst Hoewel het afgelopen seizoen het grote succes van het seizoen 1991-1992 (het winnen van de UEFACup) niet geëvenaard kon worden, kunnen we toch terug zien op een jaargang met vele hoogtepunten, en vooral een seizoen met zeer veel publiek, waardoor praktisch iedere wedstrijd een feest kon worden. Wij zijn bijzonder verheugd met deze steeds groter wordende vaste aanhang. Het voorbije seizoen heeft, mede door het grote aantal seizoenkaarthouders, een record aantal bezoekers opgeleverd bij de wedstrijden in de PTT-Telecompetitie. Consolideren was het uitgangspunt van het afgelopen seizoen. Uitbouwen en zo goed mogelijk voorbereid het nieuwe stadion ingaan zal het credo worden voor de komende jaren. Want gezien de grote belangstelling waarin wij ons mogen verheugen, zal het een ieder duidelijk zijn dat de noodzaak van het nieuwe stadion niet meer ter discussie kan staan. Juist omdat bij vele thuiswedstrijden de belangstelling overweldigend was, kwamen de "gebreken" van onze huidige accomodatie (te weinig sanitaire- en horecavoorzieningen, belemmerd zicht etc.) nadrukkelijker dan ooit aan het licht. De aparte voorverkoop voor seizoenkaarthouders voor de Europa Cup-wedstrijden -en in het afgelopen seizoen ook voor de KNVB Bekerfinale- is een groot succes gebleken. Het op deze manier belonen van de vaste klanten wordt enorm gewaardeerd en zal door ons in het komende seizoen verder worden uitgebouwd. De sportieve prestaties kunnen alleen maar op peil blijven, als de hierboven aangegeven supporterstendens wordt vastgehouden, maar ook door de samenwerking met een aantal sponsors. Ondanks de moeilijke fase waarin de economie zich bevindt, kunnen wij ons gelukkig prijzen met het feit dat wij de aflopende contracten met CSU Total Care, Umbro en Martinair voor de respectievelijke periodes van één, zes en drie jaar hebben kunnen verlengen. Bovendien verwelkomde Ajax een nieuwe sponsor: Drijfhout/Philipp Bellini. Naast onze hoofdsponsor ABN/AMRO bestaat de sponsorpool uit de volgende bedrijven: Umbro, Sony, Commodore, Boekhoven- Bosch, General Motors, Leaseconcept, CSU, Martinair, Drijfhout/Philipp Bellini en Roever Reizen. Zij staan mede borg voor een zonnige Ajax-toekomst! Arie van Eijden, Commercieel directeur PRESENTATIEGIDS AJAX '93/ 94 7

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1993 | | pagina 7