LEASECONCEPT
Voor het derde achtereenvolgende seizoen zorgt het in Amsterdam gevestigde leasebedrijf
Leaseconcept er voor dat de spelers en de technische staf van Ajax comfortabel en zonder zorgen
rondrijden in veertig Opeis van diverse types. Types die passen bij de uitstraling van
desbetreffende Ajacied. Terwijl de Opeis worden geleverd door General Motors, staat
Leaseconcept, net zoals voor al haar klanten, borg voor de financiële afwikkelingen en het
onderhoud van de auto's. Dat is hun specialiteit, al vanaf 1965, het jaar waarin het leasen van
auto's in Nederland werd geïntroduceerd.
Op dit moment is Leaseconcept met ruim tienduizendauto's op de weg uitgegroeid tot een van de
grootste leasemaatschappijen van het land. "Al die auto's, variërend van praktisch-economische
personenauto's tot imposante directie-limousines, worden geleased in de zogenaamde 'gesloten
calcultatievorm" legt Algemeen Directeur Paul Vedder uit. "Dit houdt in dat de klant elke maand
voor een vast bedrag de beschikking heeft over een voertuig, waarbij alle risico's aan extra kosten
voor rekening komen van Leaseconcept. Bij schade of pech kan de klant direct beschikken over
een vervangende auto, evenals bij reparaties die langer duren dan gewenst."
Het is bij ons net als bij Ajax", verklaart Paul Vedder, "Wanneer iemand geblesseerd uitvalt moet
er onmiddelijk een hele goede vervanger klaar staan. Gebeurt dat niet, dan gaat dat ten koste van
het eindresultaat. Ajax kost dat in zo'n geval punten, het bedrijf dat een auto bij ons geleased heeft
zou vertraging oplopen en daardoor verlies lijden En verlies is iets waar Ajax en Leaseconcept
absoluut niet tegen kunnen."
Leaseconcept houdt zich met betrekking tot Ajax overigens niet alleen bezig met het veilig op de
weg houden van de Ajacieden. De leasemaatschappij voert een zo actief mogelijk beleid om samen
met Ajax de sponsoring optimaal te benutten. "Want dat is de enige manier om als bedrijf ook
weer wat uit de sponsoring terug te halen", weet Paul Vedder inmiddelels na twee seizoenen. "Op
één zondagmiddag bij Ajax bereiken we meer klanten dan in één maand door het hele land bij
iedereen langs te rijden. Tijdens een voetbalwedstrijd valt het formele ook heel snel weg en leer je
de mensen, waar je normaal gesproken altijd zakelijk mee om gaat, veel persoonlijker kennen.
Afgelopen seizoen zijn
een groep kinderen van mmwmm
klanten van ons een
middag bij Ajax geweest
om daar rond geleid te
worden en een training
onder leiding van
enkele spelers en Bobby
Haarms te krijgen. Die
kinderen in de leeftijd
van 10 tot 13 jaar
vinden dat natuurlijk
prachtig en nemen in
hun enthousiasme hun
ouders, en dat zijn onze
klanten, mee. Met het
organiseren van zo'n
prachtige middag krijg je dus wat terug voor je sponsoring. En ik moet zeggen dat Ajax zich daarin
ook uitstekend opstelt. De club en de sponsors gedragen zich nu buiten het veld ook meer en meer
als echte Europese toppers."
PRESENTATIEGIDS AJAX '93/ 94