ABN/AMRO
Grote clubs hebbe
IÉS Olympisch Stadion Amsterdam
r
Voor ABN/AMRO wordt het voetbalseizoen 93/94 het derde jaar dat De bank als hoofdsponsor
aan Ajax is verbonden. De kennismaking, waarvoor beide partijen twee jaar hadden uitgetrokken,
is voorbij en heeft meer opgeleverd dan aanvankelijk werd beoogd. Want door het sportieve succes
in de afgelopen twee jaar, de club won de UEFA Cup en de KNVB Beker, en de vele televisie
minuten zijn Ajax en ABN/AMRO op dit moment voor zeer veel mensen onlosmakelijk met
elkaar verbonden.
Uit verschillende onderzoeken van het NIPO is gebleken dat de naamsbekendheid van De bank
enorm is gegroeid en Ajax en ABN/AMRO voor het Nederlandse publiek net zo sterk bij elkaar
zijn gaan horen als PSV gelieerd is aan haar hoofdsponsor.
Voor ABN/AMRO is dit snelle succes echter geen reden om zich sterker met Ajax te gaan
bemoeien. "De bank blijft zich ook na deze twee uitstekende jaren bescheiden opstellen", stelt
Luuk Riesenbeck,
Account Manager
ABN/AMRO en
dagelijks betrokken bij
de relatie tussen De
bank en De club.
"Ajax heeft een eigen
stijl en daar willen wij
niets aan veranderen.
Niets van onze
sponsoring mag ten
koste gaan van Ajax.
Sterker nog,
ABN/AMRO wil juist
het tegenovergestelde
bereiken. Ajax moet
gebruik maken van
onze know-how en
profiteren van ons
professionele apparaat."
Voor haarzelf ziet ABN/AMRO ook nog mogelijkheden genoeg om meer uit het
hoofdsponsorschap te halen. "Door bepaalde acties willen we in de toekomst de naam Ajax meer
bij de bank betrekken. Daarbij moet je bijvoorbeeld denken aan een exclusieve telefoonkaart die je
van de bank cadeau krijgt, wanneer je een credit-card hebt aangevraagd", licht Riesenbeck een
tipje van de sluier.
De hoofdsponsor van Ajax heeft ook nog plannen om haar relatie-ontvangst verregaand te
verbeteren. "ABN/AMRO is daarom heel gelukkig met het nieuwe Ajax-stadion dat in 1996 in
gebruik wordt genomen. In dat nieuwe stadion, waarvoor ABN/AMRO zich bezig houdt met de
financiële vraagstukken, kunnen we nog meer aan de weg timmeren wat betreft het ontvangen van
onze gasten voor de thuiswedstrijden van Ajax. In het nieuwe stadion kunnen wij gaan bieden wat
van ons als modern bankbedrijf wordt gevraagd."
"Natuurlijk vinden wij het ook jammer dat Ajax De Meer, een stadion met een prachtige historie,
moet gaan verlaten. Maar het kan gewoonweg niet anders. Wil Ajax vooruit en het succes van de
afgelopen continueren dan moet het naar een nieuw, modern stadion. Een stadion waarin Ajax,
het publiek en ABN/AMRO zich uitstekend thuis gaan voelen."
PRESENT ATIEGIDS AJAX '93 '94