ABN/AMRO Grote clubs hebbe IÉS Olympisch Stadion Amsterdam r Voor ABN/AMRO wordt het voetbalseizoen 93/94 het derde jaar dat De bank als hoofdsponsor aan Ajax is verbonden. De kennismaking, waarvoor beide partijen twee jaar hadden uitgetrokken, is voorbij en heeft meer opgeleverd dan aanvankelijk werd beoogd. Want door het sportieve succes in de afgelopen twee jaar, de club won de UEFA Cup en de KNVB Beker, en de vele televisie minuten zijn Ajax en ABN/AMRO op dit moment voor zeer veel mensen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Uit verschillende onderzoeken van het NIPO is gebleken dat de naamsbekendheid van De bank enorm is gegroeid en Ajax en ABN/AMRO voor het Nederlandse publiek net zo sterk bij elkaar zijn gaan horen als PSV gelieerd is aan haar hoofdsponsor. Voor ABN/AMRO is dit snelle succes echter geen reden om zich sterker met Ajax te gaan bemoeien. "De bank blijft zich ook na deze twee uitstekende jaren bescheiden opstellen", stelt Luuk Riesenbeck, Account Manager ABN/AMRO en dagelijks betrokken bij de relatie tussen De bank en De club. "Ajax heeft een eigen stijl en daar willen wij niets aan veranderen. Niets van onze sponsoring mag ten koste gaan van Ajax. Sterker nog, ABN/AMRO wil juist het tegenovergestelde bereiken. Ajax moet gebruik maken van onze know-how en profiteren van ons professionele apparaat." Voor haarzelf ziet ABN/AMRO ook nog mogelijkheden genoeg om meer uit het hoofdsponsorschap te halen. "Door bepaalde acties willen we in de toekomst de naam Ajax meer bij de bank betrekken. Daarbij moet je bijvoorbeeld denken aan een exclusieve telefoonkaart die je van de bank cadeau krijgt, wanneer je een credit-card hebt aangevraagd", licht Riesenbeck een tipje van de sluier. De hoofdsponsor van Ajax heeft ook nog plannen om haar relatie-ontvangst verregaand te verbeteren. "ABN/AMRO is daarom heel gelukkig met het nieuwe Ajax-stadion dat in 1996 in gebruik wordt genomen. In dat nieuwe stadion, waarvoor ABN/AMRO zich bezig houdt met de financiële vraagstukken, kunnen we nog meer aan de weg timmeren wat betreft het ontvangen van onze gasten voor de thuiswedstrijden van Ajax. In het nieuwe stadion kunnen wij gaan bieden wat van ons als modern bankbedrijf wordt gevraagd." "Natuurlijk vinden wij het ook jammer dat Ajax De Meer, een stadion met een prachtige historie, moet gaan verlaten. Maar het kan gewoonweg niet anders. Wil Ajax vooruit en het succes van de afgelopen continueren dan moet het naar een nieuw, modern stadion. Een stadion waarin Ajax, het publiek en ABN/AMRO zich uitstekend thuis gaan voelen." PRESENT ATIEGIDS AJAX '93 '94

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1993 | | pagina 66