BOEKHOVEN-BOSCH ZORGT VOOR HET NIEUWE GEZICHT Ir"5 boekhoven-bosch De conservatieve Ajacieden hadden het er eventjes moeilijk mee. Vooral met de vervanging van het oude logo door een nieuwe, elf-lijnige afbeelding van de Griekse held Ajax. Maar na een jaar is de moderne huisstijl al volledig geaccepteerd en hoort men binnen en buiten de voetbalwereld niets anders dan positieve geluiden over Ajax' nieuwe gezicht. Boekhoven-Bosch, dat sinds een jaar al het drukwerk van Ajax verzorgt, is voor die snelle acceptatie in grote mate medeverantwoordelijk. Dat laatste doet algemeen directeur Van Ek veel deugd. Hij noemt zijn eerste jaar met Ajax, mede daardoor, ook 'volledig ge slaagd'. „Er vanaf gezien dat ik zelf heel veel van voetbal hou en dus graag bij Ajax kom, is het zakelijk gezien ook prettig dat de naam van ons bedrijf wordt gekoppeld aan Ajax", meldt de bedrijfseconoom, die als vijftienja rige junior nog een seizoen bij Ajax heeft gevoetbald. „Wij hebben ons als Boek hoven-Bosch het afgelopen seizoen heel goed en zeer regelmatig kunnen profileren via Ajax. Zo goed zelfs, dat we na een jaar de sponsoring al een succes kunnen noemen. Toen Ajax de Europa Cup won hebben we de volgende dag 150 relaties een rood-wit boe ket gestuurd. Dit om te laten weten dat het succes van Ajax ook een beetje het succes van Boekhoven-Bosch is." Het grafische bedrijf, dat haar hoofdvesti ging in Utrecht heeft, drukt voor Ajax onder meer het briefpapier, de persmappen, het Ajax MAGAZINE en Kick Off, het program mablad dat al seizoenen achtereen \Nordt uitgeroepen tot de fraaiste van de PTT-tele- competitie. Voor veel voetballiefhebbers groeit 'Kick Off' zelfs uit tot een collecters- item. Wanneer het programmablad van de Europa Cup 3-finale Ajax-Torino wordt ge lezen, is men bezig met een maar liefst zestig pagina's dik magazine dat vol staat met achtergrondverhalen, interviews en nieuwsfeiten. De foto's en posters in Kick Off, behalve de historische natuuurlijk, zijn allemaal in full-colour afgedrukt. Tijdens competitie- en bekerwedstrijden telt Kick Off iets minder pagina's maar blijft het in- houdelijkde niveau gehandhaafd. In alle bescheidenheid kan daarom gesteld worden dat Kick Off zo langzamerhand de concur rentie met de beroemde Engelse 'programs' zonder moeite aankan. Het 'Ajax op papier' is met onder andere Elsevier, de Veronica gids, enkele bladen van de ANWB, special interest magazines, het spoorboekje van de Nederlandse Spoorwe gen en de postcode- en telefoongidsen van de PTT, bij Boekhoven-Bosch in interessant gezelschap. Voor al die miljoenen gidsen en tijdschriften draaien de machines het hele jaar door, dag en nacht. Boekhoven-Bosch heeft op een bedrijfsvloer, die ongeveer zeven voetbalvelden groot is, ruim vijfhon derd \Nerkr\err\ers in dienst. En is daarmee de grootste industrie van Utrecht en een van de grootste grafische bedrijven in Nederland. QflAFISr. HF O N D F R N C U F R S Boekhoven-Bosch, ook komend seizoen dé drukker van het programma blad en het Ajax Magazine. ""semtatiegids ajax I- '93/71

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1992 | | pagina 71