"Vernieuwing" ARIE VAN EIJDEN [H auwelijks bekomen van het bijzonder spannende seizoen 1990-1991staan we alweer aan de vooravond van een nieuw en naar verwachting zeer spannend voetbaljaar 1991 -1992. Stonden de afgelopen seizoenen in het het teken van het bijeen houden van de spelersgroep en het daarmee op een zo hoog mogelijk peil houden van ons voetbalproduct, dit seizoen staat in het teken van de vernieuwing: - de selectie kent een paar nieuwe gezichten; - het voor u liggende Ajax-Magazine is in een nieuw jasje ge stoken; - het Officieel programma heeft een face-lift ondergaan en last but not least: - het beeldmerk van Ajax is vernieuwd. Met name het laatstgenoemde item heeft, zowel binnen als bui ten de vereniging, het nodige stof doen opwaaien; echter, nu de ze stofwolken zijn opgetrokken bereiken ons steeds meer posi tieve geluiden: het is "moderner", "beter aangepast aan de ideeën van deze tijd", En bovenal "het is scherper en duidelijker" dan het overigens voortreffelijke beeldmerk dat onze vereniging wereldbekendheid heeft gegeven. In de toekomst zult u dit nieuwe beeldmerk aantreffen op al ons eigen drukwerk, maar ook op alle fan-artikelen, zoals vlaggen, vanen, stickers, speldjes etcetera. Tevens zult u het Ajax-beeld merk aantreffen op een assortiment jeans, dat in de komende maanden op de markt zal verschijnen. Via het Ajax Magazine en het Officieel Programma zullen wij u van deze introductie op de hoogte houden. Kortom, de start van het seizoen mag met recht VERNIEUWEND worden genoemd. Zoals de voorzitter reeds in zijn voorwoord aangaf, zijn er tot on ze sponsorpool ook een aantal nieuwe "gezichten" toegetreden. Hetgeen aangeeft dat Ajax als medium voor het bedrijfsleven on veranderd een grote aantrekkingskracht heeft. Deze nieuwe partners zijn deels in de plaats gekomen van een aantal vertrouwde sponsors, welke onze vereniging najaren van samenwerking hebben verlaten. OAD na 3 jaar), Citroen (na 11 jaar) en de ons negen jaar trouw gebleven shirtsponsor TDK, hebben hun sponsorbeleid aange past en daardoor hun samenwerking met Ajax beëindigd. Bij het scheiden der wegen gaat onze dank uit naar deze drie be drijven. Het is reeds eerder en vaker gezegd: de financiële inbreng van sponsors is onontbeerlijk bij het op een zo hoog mogelijk niveau houden van ons voetbalproduct. Tesamen met onze huidige partners, ABN AMRO, SONY, Ge neral Motors, Leaseconcept, Martinair, CSU, Umbro, Commod ore, Roever Reizen, Boekhoven Bosch en Forbo Poligras, den ken wij hierin aardig te kunnen slagen. Uit de enorm toegenomen publieke belangstelling in het vorig seizoen is gebleken dat we op de goede weg zijn. En als de voortekenen niet bedriegen, dan zal Ajax zich ook in het komen de seizoen weer in een grote belangstelling van de supporters mogen verheugen. Wij vertrouwen er niet alleen op dat, mede door uw steun, Ajax weer op het hoogste nationale niveau zal strijden, maar rekenen er op ook dat wij in Europa weer voor de nodige sensatie zullen zorgen. Arie van Eijden, commercieel directeur 7 MAGAZINE

AJAX ARCHIEF

Presentatiegids (1987-2013) | 1991 | | pagina 7