"Vernieuwing"
ARIE VAN EIJDEN
[H auwelijks bekomen van het bijzonder spannende seizoen
1990-1991staan we alweer aan de vooravond van een nieuw
en naar verwachting zeer spannend voetbaljaar 1991 -1992.
Stonden de afgelopen seizoenen in het het teken van het bijeen
houden van de spelersgroep en het daarmee op een zo hoog
mogelijk peil houden van ons voetbalproduct, dit seizoen staat in
het teken van de vernieuwing:
- de selectie kent een paar nieuwe gezichten;
- het voor u liggende Ajax-Magazine is in een nieuw jasje ge
stoken;
- het Officieel programma heeft een face-lift ondergaan en last
but not least:
- het beeldmerk van Ajax is vernieuwd.
Met name het laatstgenoemde item heeft, zowel binnen als bui
ten de vereniging, het nodige stof doen opwaaien; echter, nu de
ze stofwolken zijn opgetrokken bereiken ons steeds meer posi
tieve geluiden: het is "moderner", "beter aangepast aan de
ideeën van deze tijd", En bovenal "het is scherper en duidelijker"
dan het overigens voortreffelijke beeldmerk dat onze vereniging
wereldbekendheid heeft gegeven.
In de toekomst zult u dit nieuwe beeldmerk aantreffen op al ons
eigen drukwerk, maar ook op alle fan-artikelen, zoals vlaggen,
vanen, stickers, speldjes etcetera.
Tevens zult u het Ajax-beeld merk aantreffen op een assortiment
jeans, dat in de komende maanden op de markt zal verschijnen.
Via het Ajax Magazine en het Officieel Programma zullen wij u
van deze introductie op de hoogte houden.
Kortom, de start van het seizoen mag met recht VERNIEUWEND
worden genoemd.
Zoals de voorzitter reeds in zijn voorwoord aangaf, zijn er tot on
ze sponsorpool ook een aantal nieuwe "gezichten" toegetreden.
Hetgeen aangeeft dat Ajax als medium voor het bedrijfsleven on
veranderd een grote aantrekkingskracht heeft.
Deze nieuwe partners zijn deels in de plaats gekomen van een
aantal vertrouwde sponsors, welke onze vereniging najaren van
samenwerking hebben verlaten.
OAD na 3 jaar), Citroen (na 11 jaar) en de ons negen jaar trouw
gebleven shirtsponsor TDK, hebben hun sponsorbeleid aange
past en daardoor hun samenwerking met Ajax beëindigd.
Bij het scheiden der wegen gaat onze dank uit naar deze drie be
drijven.
Het is reeds eerder en vaker gezegd: de financiële inbreng van
sponsors is onontbeerlijk bij het op een zo hoog mogelijk niveau
houden van ons voetbalproduct.
Tesamen met onze huidige partners, ABN AMRO, SONY, Ge
neral Motors, Leaseconcept, Martinair, CSU, Umbro, Commod
ore, Roever Reizen, Boekhoven Bosch en Forbo Poligras, den
ken wij hierin aardig te kunnen slagen.
Uit de enorm toegenomen publieke belangstelling in het vorig
seizoen is gebleken dat we op de goede weg zijn. En als de
voortekenen niet bedriegen, dan zal Ajax zich ook in het komen
de seizoen weer in een grote belangstelling van de supporters
mogen verheugen.
Wij vertrouwen er niet alleen op dat, mede door uw steun, Ajax
weer op het hoogste nationale niveau zal strijden, maar rekenen
er op ook dat wij in Europa weer voor de nodige sensatie zullen
zorgen.
Arie van Eijden, commercieel directeur
7 MAGAZINE