I HARTSLAG VAN HET LEGIOEN GEMETEN DE WEEK VAN FEYENOORD W JÊÊÊT JÊk Populairste tweet @Feyenoord Hoe hoog loopt de spanning op bij het legioen tijdens de topper van vandaag tegen Ajax? Feyenoord en Opel gaan het uitzoeken door de spanning letterlijk te meten. Honderd Feyenoord-supporters krijgen een hartslagmeter omgesnoerd om hun hartslag te monitoren tijdens de Klassieker. Met dit initiatief willen Feyenoord en haar hoofdsponsor aandacht vragen voor het doel van de Hartstichting om uiteindelijk iedereen in Nederland binnen zes minuten te kunnen reanimeren bij een hartstilstand, zodat er meer levens kunnen worden gered. Ruim een week geleden was de spanning die een Klassieker oproept in De Kuip ruim negentig minuten voelbaar, toen Feyenoord haar Amsterdamse tegenstander in de allerlaatste seconden van de wedstrijd uit het bekertoernooi stootte. 'Een geweldige ontlading', zegt algemeen directeur Eric Gudde. 'Deze Klassieker grijpen we aan om de spanning die een hart tijdens de wedstrijd te verduren krijgt in beeld te brengen. Het is een manier om weer aandacht te vragen voor het belang van een gezond hart en burgerhulpverlening. Een gezond hart kan vele Klassiekers aan, maar als je hart ermee stopt, is het van levensbelang dat je zo snel mogelijk wordt gereani meerd.' FOX Sports zal vandaag tijdens het liveverslag van de wedstrijd ruimschoots aandacht besteden aan de hartslag van het legioen. Tijdens het duel zal op verschillende momenten de hartslag in de vorm van een infographic in beeld verschijnen. Hiermee kunnen de piekmomenten qua spanning bij het legioen door televisiekijkers ook live meegemaakt worden. De honderd supporters die een hartslagmeter zullen dragen - beschikbaar gesteld door kleding- sponsor adidas - vormen een representatieve afvaardiging van het legioen. Opwinding en spannende momenten doen een hart sneller kloppen. 'M'n hart stond even stil', zeggen velen bij een spannend moment. Maar wat als je hart er plotseling écht mee ophoudt? Dan is het van levensbelang dat je snel wordt geholpen. En dat willen Feyenoord en Opel samen bewerkstelligen, voor en met de Hartstichting. Het werven van in totaal 200.000 mensen die kunnen reanimeren voor het oproepsysteem is daarbij het centrale doel. Meer weten of je direct aanmelden? Kijk op www.opel.nl/voorhetleven. Jarenlang op Varkenoord, nu een contract tot 2020 in De Kuip. Van harte gefeliciteerd, @BartNieuwkoop! 57 re tweets

AJAX ARCHIEF

Programmaboekjes (vanaf 1934) | 2015 | | pagina 5