ACHTER DE SCHERMEN IN DE GROLSCH VESTE Via de rubriek 'Achter de scher men in De Grolsch Veste' maakt u in elke editie van Twente Thuis kennis met een medewerker van FC Twente die op wedstrijddagen actief is. In deze uitgave: Karin Woltjer, werkzaam bij de Techni sche Dienst van FC Twente. „Bij de thuiswedstrijden zijn we met vier personen van de Technische Dienst aan het werk. Ik ben altijd vier uur voor aanvang van het duel aanwezig. De prioriteit ligt bij het oplossen van uiteenlopende storingen in het stadion. Ik zorg ervoor dat het toegangssysteem van de kaarten- controle wordt gestart, zodat de supporters met hun kaart soepel door de tourniquets naar binnen kunnen. Daarnaast zorg ik er onder meer ook voor dat de geluidsinstallatie in de perskamer werkt. Een ander belangrijk onderdeel bij de wedstrijden, is de reclameboarding rondom het speelveld. Ook daar moet gecontroleerd worden op eventuele storingen. Tijdens de wedstrijd wordt goed opgelet of de boarding op de juiste manier draait. Dus terwijl er gespeeld wordt, blijft de Technische Dienst oproepbaar voor eventuele calamiteiten. Het verschilt per keer hoeveel ik van de wedstrijd kan zien. Er zit ten dagen tussen waarbij ik vaak word opgeroepen om dingen op te lossen, maar er zijn ook wedstrijden waarbij ik een groot deel kan zien. De problemen die ik dan tegenkom, zijn heel divers. Het kan een lift zijn die vast is gelopen, of een schuifdeur van een skybox die niet werkt. Ik kom van alles tegen. Het gaat er om dat wij zo snel mogelijk de problemen verhelpen. Na de wedstrijd ben ik vaak nog wel drie kwartier tot een uur bezig. Zo moet de geluidsinstallatie in de perskamer weer worden afgekoppeld en moet de boarding ter bescher ming weer bedekt worden met zeil. Bovendien gaan de supporters dan natuurlijk allemaal weg. Er kun nen zich dan altijd weer problemen voordoen." Twente Thuis - FC Twente - Ajax 29

AJAX ARCHIEF

Programmaboekjes (vanaf 1934) | 2008 | | pagina 29