INTEGRATIE MET DE &-CAMPAGNE ledereen die voetbalt, zal het kunnen beamen: wie een beetje met een bal overweg kan, wordt g, makkelijk geaccepteerd. Voetbal heft verschillen op en integratie verloopt vanzelfsprekend. Vandaar dat W de KNVB zich verbindt aan de &-campagne. de &-campagne Deze integratiecampagne is bedoeld om positieve interactie te stimuleren tussen mensen van verschillende afkomst; het &-teken staat voor samenwerken en meerwaarde. Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, en Romeo Castelen zijn ambassa deurs van de campagne. De Feyenoorder en international is zeer te spreken over het project. "Integratie houdt momenteel heel Neder land bezig en ik ben er zeker van dat voetbal de integratie bevordert. Op het veld maakt het niet uit welke taal je spreekt of welke kleur je hebt. Voetbal verbroedert en verzoent. Kijk alleen al naar een groot toernooi als het WK; dan is in Nederland toch iedereen met z'n allen voor Oranje?" Een van de doelstellingen van de campagne is dat er in de komende twee jaar 1000 1 goede voorbeelden worden verzameld van positieve interactie tussen allochtone en autochtone Nederlanders. Deze voorbeelden kan iedereen aanmelden op de website www.en.nl. Om er een paar te noemen die al op de site staan: het WK Amsterdam, een feestelijk 'internationaal' voetbal- H evenement met 32 landenteams van in Nederland wonende nationaliteiten, de Nacht van de Sport waarin teams met verschil lende achtergronden van acht uur 's avonds tot acht uur 's ochtends ïls. volleyballen, voetballen en basketballen én een samenwerkings verband tussen een grote en rijke hockeyclub en een kleine J Marokkaanse voetbalvereniging. Heb jij ook een goed voorbeeld of idee? Of wil je meer weten over Ga dan naar www.en.nl. i 3d 7 MEI 2006 AJAX-PSV 57

AJAX ARCHIEF

Programmaboekjes (vanaf 1934) | 2006 | | pagina 52