Virtuele toegan VO BOULEVARD vanaf 15o www. u evard BOULEVARD Er is veel te vertellen over de ontwikkeling van de ArenA Boulevard. Het gebied strekt zich uit van Villa ArenA tot en met het winkelcentrum Amsterdamse Poort, Elke ondernemer heeft wel een eigen website. De informatie is alleen versnipperd, komt niet bij elkaar en is voor de consument of bezoeker moeilijk te vinden. Daar komt nu verandering in. Het totale gebied moet bekend worden als één geheel, één beleving, te beginnen met het samenbrengen van informatie op een webportal. Niet de zoveelste internetsite, maar een virtuele toegangspoort voor de ArenA Boulevard. Henk van Raan, manager facilitair bedrijf van de Amsterdam ArenA en Henk Balijon, vanuit het projectbureau Zuidoostlob van de gemeente Amsterdam betrokken bij de ontwikkeling van het totale gebied, zijn de pro jectleiders van de splinternieuwe webportal www.arena-boulevard.nl Sinds de komst van de Amsterdam ArenA in 1996 is er nogal wat gebeurd in Amsterdam Zuidoost. In overleg met de gemeente Amsterdam, stadsdeel Zuidoost, Ontwikkelings maatschappij Centrumgebied Zuidoost (OMC) en de boulevard exploitanten is recentelijk de Stichting Promotie ArenA Boulevard (SPA) in het leven geroepen. Deze stichting heeft drie doe len: het profileren en promoten van de ArenA Boulevard voor diverse doelgroepen, het bevor deren van de identiteit en de attractiviteit van de Boulevard voor haar bezoekers en nummer 1 worden in Nederland op het gebied van grootschalige sport, leisure, entertainment en shopping stores. Henk van Raan: "De Stichting Promotie ArenA Boulevard (SPA) omvat in totaal zo'n 30 partijen. De Villa ArenA met tachtig woonwinkels reken ik voor het gemak als één partij. De Winkeliersvereniging Amsterdamse Poort (met 180 winkeliers) ook. Alle onderne mers van Jinso tot Amsterdam ArenA hebben inmiddels wel een eigen website. Maanden geleden hebben we de koppen bij elkaar gesto ken. Vanuit de SPA is een werkgroep gevormd en er is keihard gewerkt. Uit die samenwerking met de exploitanten van de ArenA Boulevard, de Gemeente Amsterdam, de bedrijvenvereni ging Amsterdam Zuidoost, de winkeliersvereni ging Amsterdamse Poort en het Stadsdeel Zuidoost is de afgelopen periode een gezamen lijke internet site arena-boulevard.nl ontwikkeld. Er is inmiddels een redactie geformeerd en in oktober gaan we online. Hiermee wordt de vir tuele toegangspoort van het nieuwe uitgaansge bied van Amsterdam geopend". Voor de bezoeker van de ArenA Boulevard bete kent het dat alle relevante informatie via één kanaal bereikbaar wordt. Elke deelnemende partij heeft zijn eigen template en kan daarop zijn eigen onderneming in de etalage zetten met een link naar de eigen website voor meer gede tailleerde info. In vijf hoofdrubrieken, te weten winkelen, werken studeren, sport, uitgaan en toekomst wordt de consument en bezoeker breed geïnformeerd over wat er in het gebied rond de Amsterdam ArenA te doen is. Het betreft hier zaken als de programmering van het gebied, informatie omtrent de bereikbaarheid, de horeca, het parkeren, informatie omtrent de nieuwbouwplannen en de ontwikkeling van het nieuwe GETZ Entertainmentcenter. Met de reali satie van de internetsite is de eerste fase van een groter plan afgerond. Henk Balijon: "Dit is een belangrijke stap naar veel grotere onderlin ge samenwerking. Als het gebied in zijn totaliteit goed functioneert, dan beïnvloedt dat de erva ring van elke bezoeker. Via de site kan iedereen direct de plattegrond van het gebied aanklikken, zien waar er kan worden geparkeerd, waar welke winkel is en waar je wat kunt eten en drin ken. Er komt een agenda met een overzicht van alle evenementen, wedstrijden en concerten, nieuwsitems en speciale acties. De portal biedt vele voordelen voor de bezoekers en consu menten van de ArenA Boulevard en voor de par ticipanten zelf". In de toekomst is het mogelijk om inkopen en zelfs een ticket voor een evenement en/of par- keerkaart in één handeling 24 uur per dag en 7 dagen per week elektronisch te bestellen. Dit zal niet alleen via de bekende vaste infrastructuur plaatsvinden, ook wordt het mogelijk geheel via de mobiele telefoon (voor spraak en data) of hand-computer (breedband video) de ArenA Boulevard te bezoeken en te shoppen. Het zegt toch wel wat wanneer KPN, ABN AMRO en andere grote partijen enthousiast en bereid zijn om te participeren in www.arena-boulevard.ni De onwikkeling van de ArenA Boulevard is een samenwerking van gemeente Amsterdam, stadsdeel Zuidoost en OMC, een initiatief van Ballast Nedam Ontwikkelingsmaatschappij, BAM Vastgoed en ING Real Estate, aangevuld met initiatieven van derden.

AJAX ARCHIEF

Programmaboekjes (vanaf 1934) | 2004 | | pagina 6