AMSTEL BIER Ajax-kleding AMSTERDAM 712, 7 en 9 augustus 1987 AMSTERDAM 713, 5 en 7 augustus 1988 REMANI SPORTSWEAR Adidas-Cruyff-Lotto- Mitre-Nike-Diadora- Umbro-Line-7 AMSTEL BIER SPONSORT AMSTERDAM 714 TOURNOOI SONY SPONSOR VAN HET EERSTE UUR It's a Sony DINAMO KIEV—FC PORTO AJ AX-TORINO DINAMO KIEV-TORINO AJAX-FC PORTO SAMPDORIA-BENFICA AJAX-FLAMENGO FLAMENGO-BENFICA AJAX-SAMPDORIA 1 —0 (0—0) Van Ettekoven 2-1 (1—1) Wöhrer (Oostenrijk) 0—1 (0—0) Thomas 1—1 (0-1) Wöhrer (Oostenrijk) 5—1 (1—1) Van Swieten 0-1 (0-1) Vautrot (Frankrijk) 2—0 - Egbertzen 0—3 Vautrot (Frankrijk) VOOR SPORT EN MODE voor div. merken voetbalschoenen o.a. Exclusief voor Amsterdam-Noord Tevens clubteneus. voor alle clubs uit Amsterdam-Noord Hagedoornweg 56 1031 BT Amsterdam Tel. 020-327604 Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag 10.00-17.00 uur zaterdag 9.00-17.00 uur Amstel is één van de drie hoofdsponsors van het Amster dam 714 tournooi. De band tussen Amstel Bier en de hoofdstad dateert al van 1870. Toen werd de eerste steen gelegd voor de Amstel Brouwerij. Het recent geïntroduceerde pittige pils 1870 van Amstel herinnert daar aan. Meer dan 100 jaar geleden telde ons land een kleine 600 bierbrouwerijen, voor het merendeel kleine brouwerijtjes. In de beginjaren van de Amstel Brouwerij werd Amstel Bier hoofdzakelijk geschonken in Amsterdam. Maar met het steeds verbete ren van de kwaliteit werd ook de kring van liefhebbers van Amstel groter en is het uitgegroeid tot een nationaal merk. In 1883 werd zelfs een begin gemaakt met het exporteren over onze landsgrenzen. De bekendheid en het assortiment breidde zich steeds verder uit. Zo zeer zelfs dat in 1968 een fusie volgde met nog zo'n bekende Amsterdamse brouwerij, namelijk Heineken. Als onderdeel van het Heineken-concern is Amstel steeds zijn eigen koers blijven varen. Na Heineken is het nog steeds het tweede biermerk in Nederland. Een historisch merk dat steeds met zijn tijd is meegegaan. Vernieuwingen, kwaliteit en service zijn onontbeerlijk voor een merk om groot te worden. Maar als je dat allemaal in huis hebt, wil je dat ook aan het publiek laten weten. Het is daarom dat ook het merk Amstel zeer actief is met sponsoring van sportevenementen. Zoals dit jaar o.a. bij het Amsterdam 714 tournooi. Dat de beste (Amsterdamse) club maar moge winnen! De Stichting Internationaal Voetbaltournooi Amsterdam heeft zich vanaf het eerste tournooi mogen verheugen in de belangstelling van sponsors. Reeds vanaf het eerste tournooi is Sony daar ook bij. Sony Nederland B.V. is al jarenlang een sport-minded be drijf. De filosofie van dit jonge en dynamische bedrijf past goed bij de sportwereld. Want op allerlei gebieden pro beert Sony internationaal gezien voorop te lopen; met de technische ontwikkeling van nieuwe producten, met design en vormgeving, met reclame-uitingen en marketing strategie. Gelijk de sportwereld doet Sony er ook alles aan om de eerste te zijn. Voor sporters is zelfs een aparte 'Sportslijn' ontwikkeld; spatwaterdichte en stootvaste producten in een stevige behuizing. Sportsponsoring heeft bij Sony dan ook altijd veel aan dacht gekregen. In de meeste voetbal-stadions zijn de reclame-borden van Sony prominent aanwezig, het was de eerste shirtsponsor van AZ en in 1983 werd Sony de eer ste grote sponsor van de KNVB. Het bedrijf ondersteunt een marathonschaatsploeg met bekende A-rijders als Richard van Kempen en Lilian van Tol. Ook de bekende tri-athleet Axel Koenders wordt door Sony gesponsored en het BMW-rallyteam. Daarnaast staan diverse sportevenementen op de lijst waaronder het KLM-Open golftournooi, dat vorige week op de Kennemer in Zandvoort verspeeld werd en de Nijmeegse Wandelvierdaagse. En dan nu weer het voetbaltournooi Amsterdam 714. Sony is en blijft een vertrouwde naam in het Olympisch Stadion. De sponsor van het eerste uur blijft erbij. En dat mag na 15 tournooien wel een unieke gebeurtenis genoemd worden. §0 30

AJAX ARCHIEF

Programmaboekjes (vanaf 1934) | 1989 | | pagina 30