PROGRAMMA AMSTEL BIER SONY SPONSOR VAN HET EERSTE UUR REGLEMENT AMSTEL BIER SPONSORT AMSTERDAM 712 TOERNOOI Vrijdag 7 augustus 19.00 uur Dinamo Kiev-FC Porto (A) 21.00 uur Ajax-Torino (B) Zondag 9 augustus 18.00 uur 20.00 uur Finalewedstrijden. Iedere ploeg speelt 2 wedstrijden. Punten: winst 2 punten gelijkspel 1 punt verlies 0 punten Indien twee ploegen op vrijdagavond tegen elkaar gelijkspelen, krijgen beide ploegen 1 punt. Van ieder team moeten 5 spelers een strafschop nemen (volgens UEFA-reglement) om te bepalen tegen wie zondagavond gespeeld wordt. Op zondagavond speelt de winnaar van wedstrijd A tegen de verliezer van wedstrijd B. De winnaar van wedstrijd B speelt tegen de verliezer van wedstrijd A. Het juiste programma voor de zondagavond, wordt onmiddellijk na afloop van de tweede wedstrijd op vrijdag bekend gemaakt. Toernooiwinnaar is de club met het grootste behaalde aantal punten. Bij gelijk aantal punten beslist: 1. Het doelsaldo. 2. Bij gelijk doelsaldo tellen de gescoorde doelpunten vóór dubbel (4-2 is beter dan 2-0). 3. Wanneer dat ook gelijk is, wordt de beker verloot. Amstel is één van de drie hoofdsponsors van het Amsterdam 712 toernooi. De band tussen Amstel Bier en de hoofdstad dateert al van 1870. Toen werd de eerste steen gelegd voor de Amstel Brouwerij. Het dit jaar geïntroduceerde pittige pils Amstel 1870 herinnert daar aan. Meer dan 100 jaar geleden telde ons land een kleine 600 bierbrouwerijen, voor het merendeel kleine brouwerijtjes. In de beginjaren van de Amstel Brouwerij werd Amstel Bier hoofcfzakelijk geschonken in Amsterdam. Maar met het steeds verbeteren van de kwaliteit werd ook de kring van liefhebbers van Amstel groteren is het uitgegroeid tot een nationaal merk. In 1883 werd zelfs een begin gemaakt met het exporteren over onze landsgrenzen. De bekenheid en het assortiment breidde zich steeds verder uit. Zo zeer zelfs dat in 1968 een fusie volgde met nog zo'n bekende Amsterdamse brouwerij, namelijk Heineken. Als onderdeel van het Heineken-concern is Amstel steeds zijn eigen koers blijven varen. Na Heineken is het nog steeds het tweede biermerk in Nederland. Een historisch merk dat steeds met zijn tijd is meegegaan. De introductie van Amstel 1870-een extra pittig pils voor de bierliefhebber-is daarvan een bewijs. Vernieuwingen, kwaliteit en service zijn onontbeerlijk voor een merk om groot te worden. Maar als je dat allemaal in huis hebt, wil je dat ook aan het publiek laten weten. Het is daarom dat ook het merk Amstel zeer actief is met sponsoring van sportevenementen. Zoals dit jaar o.a. bij het Amsterdam 712 toernooi. Dat de beste (Amsterdamse!) club maar moge winnen! Scheidsrechters - Frans Wöhrer (Oostenrijk) - Henk van Ettekoven - Bep Thomas Vanaf het eerste toernooi heeft de Stichting Internationaal Voetbaltoernooi Amsterdam zich mogen verheugen in de belangstelling van sponsors. Sinds het eerste toernooi is daar ook Sony bij. Brandsteder Electronics, de importeur van Sony in Nederland, is al jarenlang een sportminded bedrijf. Niet alleen omdat president-directeur de heer Brandsteder ooit penningmeester van Ajax was. De hele filosofie van Brandsteder Electronics, jong en dynamisch, past goed bij de sportwereld. De sponsoring van Sony heeft altijd veel aandacht gekregen. Het was de eerste shirtsponsor van AZ en in 1983 werd Sony de eerste grote sponsor van de KNVB. Op de sponsorlijst van Sony prijken behalve het Amsterdam-toernooi, een marathonschaatsploeg met onder andere Nederlands kampioene Lilian van Tol en het talent bij de heren Andy van der Pauw. Daarnaast is Sony actief in de golfsport met sponsoring van het Dutch Open, het surfen en is men een van de sponsors van de wereldfinale Speedway die op 5 en 6 september in het Olympisch Stadion wordt gehouden. Sony is een vertrouwde naam in het Olympisch Stadion. De sponsor van het eerste uur blijft erbij, dat mag na 13 toennooien wel een unieke gebeurtenis genoemd worden. 7

AJAX ARCHIEF

Programmaboekjes (vanaf 1934) | 1987 | | pagina 7