Ajacieden op de FIRATO
Van 27 augustus tot en met 7 september vond in de Amsterdamse RAI de tweejaarlijkse
FIRATO plaats, de HiFi-video beurs die wederom honderdduizenden belangstellenden
trok. Twee Ajax-sponsors, TDK en COMMODORE, waren op de FIRATO prominent
aanwezig en maakten dankbaar gebruik van de bereidwilligheid van alle Ajax-spelers om
voor hun sponsors wat promotionele aktiviteiten uit te voeren op de RAI.
TDK trok onder andere de aandacht met een quiz waaraan het publiek onder leiding van
presentatrice Leonie Sazias kon deelnemen. Op gezette tijden verschenen tijdens deze
quiz (met voetbal- en muziekvragen) één of twee Ajacieden die aan een vragenvuur werden
onderworpen en handtekeningen uitdeelden op de nieuwe Ajax-posters. Een groot succes
op de TDK-stand was ook de werving van leden voor de TDK Tape Club. Tienduizenden
schreven zich in als Tape Club lid. De leden van de TDK Tape Club kunnen gebruik maken
van allerhande kortingen, onder meer op het stadionbezoek bij wedstrijden van Ajax in De
Meer. Gewoonlijk kost het lidmaatschap van de TDK Tape Club 5,00 maar tijdens de
FIRATO kon men zich gratis laten inschrijven. Behalve dat de leden gebruik kunnen maken
van de verschillende voordelen ontvangen zij ook het fraaie TDK Tape Club Magazine waarin
regelmatig interviews en reportages over Ajax en de spelersin het bijzonderte vinden zijn.
In het laatste Tape Club Magazine wordt bijvoorbeeld aandacht geschonken aan Frank
Rijkaard.
Zoals gezegd was ook een andere Ajax-sponsor, COMMODORE met een stand op de RAI
vertegenwoordigd. De Ajacieden lieten met plezier hun gezicht zien en werden door
COMMODORE-medewerkster Cara de Vlaming aan enkele vragen onderworpen voordat
zij de Ajax-posters voorzagen van hun signatuur.
Op de foto poseren de jonge Ajacieden Aron Winter en Rob Witschge samen met TDK-
presentratrice Leonie Sazias en met het TDK Tape Club Magazine in de hand vlak voor hun
optreden op de TDK-stand.
18