gepakt en verwijderd en niet onschuldige mensen de dupe gaan worden. Ons ere-terras ondergaat een wijziging; het zal wat luxer worden uitgevoerd, terwijl de ruimte van de bestuurskamer verdub beld wordt en verder voorzien van enkele nieuwigheden als: open pantry, air-condi tioning e.d.; die air-conditioning zal ook naar het spelers-home worden doorge trokken, zodat het wat de temperatuur aangaat, daar eveneens prettiger toeven is. Wat onze commerciële activiteiten aan gaat hebt u in de kranten kunnen lezen dat wij een drie-jarige overeenkomst hebben gesloten met T.D.K., fabrikant van video en audiobanden. De vraag van ons aan T.D.K. waarom men Ajax gekozen had kreeg als antwoord dat zij wel het grootste marktaandeel van alle bandenfabrikanten hebben, maar de kleinste naamsbekend heid. Die kun je met de sport vergroten en daarbij viel het oog op Ajax waarvan zij ook vinden dat daar zulk soort zaken het meest professioneel wordt aangepakt. Ook de resultaten zijn natuurlijk belangrijk, ook de speelwijze, het aantal toeschou wers speelt mee en de keren dat we op de televisie zijn geweest. Men heeft daar hele rapporten over gemaakt en als ik hier in dit blad de cijfers daarover zou publiceren, dan zoudt u verbaasd staan hoeveel mi nuten per voetbalseizoen Ajax op de beeldbuis komt. Dat loopt tussen de 490 en 500 minuten of wel: 7 a 8 uur televisie-Ajax op Studio Sport b.v. en andere sport-re- portages. Wij hebben het contract met T.D.K. gesloten, omdat wij dit een be trouwbare firma vinden. Ik denk dat hun produkten tot de beste van de wereld behoren en te mogen spreken van een goed 'huwelijk' met hen. Peter Haan, de directeur van T.D.K.-Nederland heeft ge zegd: de twee besten hebben elkaar ge vonden. Een heel goede uitspraak ook. Dan hebben wij een dezer dagen een contract gesloten met GALL GALL, de grootste drankenhandel van Nederland, waar per jaar 5.000.000 mensen in de enorme dichtheid van hun winkels komen. Voor hun sponsor-schap gaat men acties ondernemen en ik denk dat men in de toekomst zijn seizoenkaart niet alleen bij Ajax behoeft af te halen, doch ook bij GALL GALL kunt krijgen, waardoor een betere spreiding ontstaat. Ik kan mij voorstellen het soms lastig te vinden een giro'tje te schrijven of er tegenop te zien helemaal naar Ajax te gaan voor die kaart en als dat nu zo geëffectueerd kan worden bij de winkels van GALL GALL, dan kunnen wij elkaar steunen. Ik denk dat GALL GALL veel plezier van ons zal hebben en wij van GALL GALL. 4

AJAX ARCHIEF

Clubnieuws Ajax (vanaf 1916) | 1982 | | pagina 16