Ajax en ECF-Group sluiten exclusieve merchandising-fty/ff/me/jf-overeenkomst Ajax Finance Partners, sponsors suppliers Met ingang van het voetbalseizoen 2004-2005 starten Ajax en ECF-Group een exclusieve langdurige samenwerking op het gebied van alle distant se///flg-activiteiten van Ajax-mer- chandise, zoals het bestellen via de mailorder en de internet verkoop. Een echte Ajax-fan volgt de activiteiten van het eerste elftal natuurlijk op de voet. Op het veld wordt hard gewerkt om de landstitel binnen te halen. Buiten het veld spelen zich echter ook diverse activiteiten af. Ajax is tevens een servicege- richte onderneming en zij biedt haar supporters dan ook sinds kort een nieuwe dienst aan: Ajax Finance. Ajax-supporters maken de club sterk en Ajax maakt zich sterk voor hen. Grote uitga ven komen niet altijd gelegen: een vakantie, tegelijkertijd de betaling van de seizoen kaart, of de meubels zijn echt aan vervan ging toe. Het is tegenwoordig heel normaal om voor deze zaken een financiering af te sluiten. De financieringsmarkt is echter erg ondoor zichtig en het is voor een consument moei lijk om het kaf van het koren te scheiden. Ajax Finance, een onderneming van ABN AMRO, geeft de supporter een duidelijk en betrouwbaar financieringsadvies tegen hel dere voorwaarden en een gunstig tarief. Geen ingewikkelde beleggingsproducten of hoge verzekeringspremies, nee, een duide lijk aanbod. Via Ajax Finance kan de ware Ajax-fan voor delig een financiering afsluiten. Gemak en eenvoud staan daarbij centraal. Vanuit eigen huis, via internet of per telefoon kan een fatsoenlijk advies worden aangevraagd. Daarbij profiteert men bovendien van mooie Ajax-aanbiedingen. Zo ontvangt men direct bij het aanvragen van een offerte een gratis Ajax-cadeau thuis. Elke klant ontvangt zijn eigen Ajax-bankpas bij zijn krediet, waar mee hij onbeperkt geld op kan nemen tot een vooraf afgesproken bedrag. Dit bete kent dat de bedragen die eerder afgelost zijn opnieuw gebruikt kunnen worden wan neer het uitkomt. Erg handig, voor een onverwacht voetbalreisje bijvoorbeeld. Ajax Finance bemiddelt voor de klant bij diverse financieringsmaatschappijen, zodat men altijd de gunstigste aanbieding krijgt. Voor meer informatie surf naar www.ajax.nl. ECF-Group zal via VesproActive, een volle dige dochtermaatschappij van ECF-Group en gespecialiseerd in de exploitatie van mer chandising rechten, zorg gaan dragen voor alle activiteiten rondom de Ajax-internet- shop op www.ajax.nl, de mailorder-activitei ten en de overige distant selling-acties van Ajax. Daarnaast zal VesproActive de Ajax- merchandising actief gaan aanbieden aan retailers in combinatie met andere mer- chandisingrechten die VesproActive exploi teert. Twee andere werkmaatschappijen van de ECF-Group, Vespro Loyalty en Bakker Continental zullen de Ajax-merchandising daar waar mogelijk in gaan inzetten in spaar- en loyaliteitsacties en in andere mar ketingcampagnes. Ajax en VesproActive hebben gezamenlijk een uitgebreid plan opgezet om de Ajax- merchandising beter verkrijgbaar te maken voor de fans in Nederland en daarbuiten. Door een betere beschikbaarheid en een actievere marktbenadering verwachten Ajax en VesproActive een belangrijke impuls te kunnen geven aan de merchandisingactivi- teiten van Ajax. Naast een uitgebreid aanbod in de Official Ajax Fanshop in de Amsterdam ArenA zijn er ruime verkoopmogelijkheden via het retail- kanaal, verschijnt er in juni een nieuwe Ajax-catalogus en staat vanaf 1 mei de mooie e-shop op www.ajax.nl online. Deze e-shop vormt een digitale etalage met een snelle levering. Een uitkomst voor de dui zenden Ajax-fans die verspreid over het hele land wonen of zelfs ver daarbuiten. Het telefoonnummer van de Ajax-bestellijn blijft hetzelfde: 0900 - 200 22 00. Gefeliciteerd! 1 miljoenste MENU APRIL 2004 103

AJAX ARCHIEF

Magazine (1987-2007) | 2004 | | pagina 105