Kids-persconferentie
Partners, sponsors suppliers
BDO-bestuurskamer
in Ajax-stijl
Zelfs bij een belangrijk Champions-Leagueduel is het niet altijd zo druk als tij
dens de kids-persconferentie. Een aantal Ajacieden werd het hemd van het lijf
gevraagd door juniorreporters, die bij ABN AMRO een prijs hadden gewonnen.
ABN AMRO had een prijsvraag uitgeschreven in het kader van de
member-gets-member-actie. Rekeninghoudertjes die de meest ori
ginele vraag voor hun Ajax-helden bedachten, werden uitverkoren
om naar de ArenA te komen en zich voor te doen als ware journalis
ten. De verzamelde pers was echter niet geheel objectief. De aan
wezigen staken niet onder stoelen of banken dat zij enorme Ajax-
fans zijn. Een reporter wilde weten of Maarten Stekelenburg ook in
een Ajax-pyjama slaapt. Tom Soetaers werd gevraagd naar de minpun
ten van Ronald Koeman. Zlatan Ibrahimovic deelde mee dat de steun
van het publiek heel belangrijk is. John O'Brien antwoordde desge
vraagd dat zijn ergste blunder het in eigen doel schieten van de bal is
geweest. Sander Boschker had nog een tip voor de kids indien ze ook
topvoetbalier zouden willen worden: 'Goed naar de trainer en naar je
ouders luisteren. Altijd hard trainen en je best doen op school.'
Begin november opende algemeen direc
teur Arie van Eijden de bestuurskamer van
BDO Accountants Adviseurs die is inge
richt in Ajax-stijl. De muur van de ruimte is
gedecoreerd met diverse Ajax-shirts en de
boekenkast staat vol met Ajax-lectuur. BDO
Accountants Adviseurs kwam in februari
2002 een sponsorcontract overeen met de
club. Bestuursvoorzitter Ton Rutgrink sprak
toen: 'Ajax en BDO zijn clubs die altijd door
zetten, zij willen beiden altijd winnen en
geven nooit op. Ik ben ervan overtuigd dat
de samenwerking zijn vruchten zal afwer
pen.' Ook Arie van Eijden sprak al in 2002
zijn vertrouwen uit: 'BDO is een adviesbe-
drijf dat met beide benen op de grond
staat. Die bedrijfscultuur sluit prima aan bij
de cultuur van Ajax.'
[CANAL+
ABNAMRO
abnamro
ABN AMRO
JANUARI 2004 99