ABN AMRO
Toen wij in 1992 aan ons hoofdsponsorschap van Ajax begonnen, konden wij niet in de toekomst kijken.
Maar sinds de letters ABN AMRO op het shirt van Ajax prijken, heeft de club weer zijn plaats in de
wereld heroverd.
Was het ABN AMRO in eerste instantie te doen om de naambekendheid, na de fusie in 1992 tussen ABN Bank
en AMRO Bank wilden wij onze nieuwe naam en logo over de hele wereld uitdragen.
Ajax was daarbij een fenomenale keus', vertelt Mr. C.H.A. Collee, Directeur Generaal Commerciële
Ontwikkeling bij ABN AMRO. 'De ontwikkeling van ons sponsorcontract wordt ieder jaar steeds
professioneler, de komst van het nieuwe stadion, de Amsterdam Arena, een voetbalstadion dat zijn weerga in
de wereld niet kent, geeft een extra impuls aan de sponsoring', aldus Collee.
Maar ook de reis die Ajax gemaakt heeft naar Zuid-Amerika is voor ABN AMRO van groot belang geweest
208 AJAX PRESENTATIEGIDS 1997-1998