heette, weet er alles van. 'Ons bedrijf heet tegenwoordig Roto Smeets Utrecht om de groep voor de buitenwereld wat duidelijker te maken.' In de tijd dat Jaap van Ek directeur van Boekhoven-Bosch was, we spreken jaren tachtig, begon men in Utrecht te denken aan voetbal-sponsoring. Volgens Verheul vooral interessant om met klanten naar toe te gaan. 'Logischerwijs begonnen we met de sponsoring bij FC Utrecht. Dat was bekend terrein en lag bovendien dicht in de buurt. Al snel kwam men erachter dat de uitstraling van FC Utrecht zich beperkte tot de provinciegrenzen, waardoor de belangen te weinig parallel liepen. Boekhoven Bosch wilde meer en omdat Van Ek naast Amsterdammer ook fervent Ajax-fan was, werd Boekhoven-Bosch de vaste drukker van de Amsterdammers en werd ook de poort naar de Meer geopend.' De stap van Ajax-huisdrukker naar co- sponsor bleek niet zo'n grote, met als gevolg dat de relatief kleine drukker zich plotseling kon spiegelen aan het grote Ajax. Inmiddels heeft Roto Smeets De Boer zich in een flinke inhaalrace naast Ajax aan de Europese top genesteld. Fusies Met verkoopkantoren in onder meer Frankrijk, Duitsland, Engeland, België, Zweden en Denemarken gaat het Roto

AJAX ARCHIEF

Magazine (1987-2007) | 1997 | | pagina 167