Kwaliteit kwaliteit Sponsor door Erik van Leeuwen Ais de gemiddelde Ajax-supporter gevraagd wordt naar de sponsors van Ajaxr is de kans klein dat Price Waterhouse als eerste wordt genoemd. De huisaccountants van de landskampioen zitten daar niet zo mee. Hun doelgroep is in eerste instantie niet de Nederlandse consument, des te meer richt 'PW' zich op de middelgrote en grotere bedrijven van Nederland en de rest van de wereld. 'En ook of misschien juist daarvoor zitten we bij Ajax op de goede plek,' zegt directeur Bart Koolstra. De naam Price Waterhouse mag bij de gemiddelde Nederlander niet echt direct een belletje doen rinkelen, feit is dat Ajax met PW een sponsor van formaat heeft. Niet voor niets scoort deze zakelijke dienstverlener op de diverse ranglijsten van de gezaghebbende zakenbladen zonder uitzondering hoog en maken 24 concerns van de top 100 van het Amerikaanse zakenblad Fortune deel uit van de gevarieerde klantenkring van Price Waterhouse. Daarbij mag niet onvermeld blijven dat PW onlangs door de 585 grootste multinationals werd aangewezen als beste kantoor voor accountacy, belasting- en organisatieadvies. Vijftien jaar voo rdat de AFC Ajax werd opgericht, zag Price Waterhouse het licht. Nadat Samuel Lowell Price reeds in 1849 zijn accountantskantoor in London startte, was met de komst van Edwin Waterhouse in 1865 de geboorte van Price Waterhouse een feit. Inmiddels is de firma uitgegroeid tot een multinationale organisatie met zo'n tweeënvijftigduizend werknemers in 119 landen. Indrukwekkende cijfers, die nog eens worden versterkt bij de toekomstvisie. PW wil immers het aantal werknemers in Nederland binnen drie a vier jaar verdubbelen. In Nederland beschikt de sponsor over vijf kantoren, die zich bevinden in Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Deventer en Amsterdam. Koolstra vertelt dat PW bewust heeft gekozen voor deze geografische spreiding, zonder het te overdrijven door op elke straathoek te zitten. 'Zo zitten we overal in het land bij onze klanten in de buurt, wat zowel voor ons als voor de cliënt een voordeel is. Niet alleen qua tijd, maar vooral voor wat betreft de files in dit land. Want dat is voor ons echt het grootste probleem. De enige en logische manier om dat op te lossen, is plaatsing van de diverse kantoren verspreid over het land.' Het bijzondere van Price Waterhouse is de bedrijfsstructuur. Hoewel alle accountants 210 Al AX M A f, 4 7 I NI F APRII 1QQ7

AJAX ARCHIEF

Magazine (1987-2007) | 1997 | | pagina 218