Sponsor wij-gevoel door Erik van Leeuwen De entree van het hoofdkantoor van H. Drijfhout Zoon's Edelmetaalbedrijven BV in Amsterdam Zuid-Oost verraadt veel over de passie van algemeen directeur Theo Keuter. We betreden een schitterende ambiance, waar de wereld van het edelmetaal voelbaar is. Onmiddellijk bij het betreden van de fraaie showroom in het moderne bedrijfspand van Drijfhout valt onze blik op de vitrines met de gouden en zilveren Ajax-sieraden en de Philipp Bellini-horloges. Hoewel de naam Drijfhout niet direct bij alle Ajacieden en hun aanhangers een belletje zal doen rinkelen, zegt de naam Philipp Bellini ons des te meer. Dit horlogemerk van Drijfhout, onderdeel van de sieradendivisie van het Amsterdamse bedrijf, springt het meest in het oog bij de sponsoractiviteiten van Drijfhout bij Ajax. Het lopende seizoen is alweer de vierde jaargang van de sponsorovereenkomst tussen Drijfhout en Ajax. Keuter: 'Het publiek heeft daardoor de indruk gekregen dat we louter een horloge- of sieradenleverancier zijn.' Dat is niet het geval. Drijfhout maakt deel uit van het grootste edelmetaalconcern ter wereld, Engelhard-CLAL. Het Franse edelmetaalbedrijf Comptoir Lyon Alemand Louyot (CLAL), waar Drijfhout al sinds 1927 deel van uitmaakt, is in 1995 een joint

AJAX ARCHIEF

Magazine (1987-2007) | 1997 | | pagina 214