Opel Ajaxr het
beste één-tweetje!
1994 is wel een heel bijzonder jaar voor Opel en Ajax geworden,
met alleen maar hoogtepunten. Het begon al direkt in januari,
toen wij het heuglijk feit mochten vieren, dat Opel in Nederland
onafgebroken 25 jaar lang de ranglijst heeft aangevoerd van de
meest gekochte automerken in Nederland. En we zijn van plan dat
voorlopig zo te houden.
Daarna begon de jacht op het landskampioenschap voetbal zich
duidelijk in het voordeel van Ajax te ontwikkelen. En die zege
werd dan ook uiteindelijk met grote overmacht aan de zegekar van
Ajax gebonden. Niet met de hakken over de sloot, maar met
sprankelend voetbal. Als sponsor is Opel uiteraard zeer verheugd,
dat de Ajacieden zich de besten in Nederland toonden. Met als
gevolg natuurlijk dat Europa wacht: de Champions League. Deze
toch nog jonge competitie is door de gewijzigde opzet een enorme
uitdaging voor Ajax en het Nederlandse voetbal. Europa is op het
hoogste niveau te lang verstoken gebleven van het soort voetbal
dat Ajax op de grasmat pleegt neer te leggen. Een uitdaging voor
de voetballers en trainersstaf van Ajax om hun visie over de
landsgrenzen uit te dagen.
Uiteraard werd het succes van Ajax weerspiegeld in de selectie van
het Nederlands elftal, dat zijn opwachting maakte in Amerika voor
het WK.
Een bewijs dat de mannen van Ajax aan de top in Nederland staan.
Dat staat Opel ook, maar dan in de autobranche. Met duidelijke
overeenkomsten. Dynamische uitstraling, een duidelijke
toekomstvisie en een voortdurende vernieuwing en verjonging.
Wij kijken, samen met onze contractpartners Leaseconcept en
Merel NV, uit naar dit nieuwe voetbalseizoen. Leaseconcept, dat
verantwoordelijk is voor het bedrijfskundig beheer van alle Ajax
Opeis en Merel NV, de Amsterdamse Opel-dealer,
verantwoordelijk voor de levering en het onderhoud van de auto's.
Wij kijken terug op een uiterst plezierige samenwerking met Ajax
en zijn dan ook verheugd dat de start van het nieuwe seizoen
tevens het begin is van een nieuwe sponsorovereenkomst.
Wij wensen het bestuur, de technische staf en de spelers van Ajax
een uiterst succesvol 1994/1995 toe.
Wij hebben al vele verhalen gehoord over die beker met de grote
oren. Hoe zou het zijn om die eens van dichtbij te zien?
Wellicht!
Herman van den Adel
Manager Public Affairs
Opel Nederland BV
PRESENTATIEGIDS AJAX '94 '95