Van de voorzitter
Elders in dit Ajax Magazine kunt u lezen over de overige elftallen
van onze club en wij mogen ons andermaal verheugen in een groot
aantal kampioenen.
Onze supportersvereniging groeit als kool, steeds meer mensen
willen bij Ajax horen en dat is te merken aan de run op
seizoenskaarten voor het nieuwe voetbaljaar. Ook daarvoor is de
belangstelling overweldigend.
Nieuwe sponsors
Mocht ik in het vorige Ajax Magazine de Nederlandse Staatsloterij
als nieuwe sponsor van Ajax verwelkomen, nu mag ik dat doen
met Price Waterhouse en Film Net, twee bedrijven van formaat die
hun naam aan onze club willen verbinden. Bij deze heet ik de
nieuwe partners van harte welkom.
Het lijkt soms alsof de bomen tot in de hemel groeien, alsof het
allemaal niet op kan. Menigeen laat zich door de euforie rond de
club meeslepen. Prima natuurlijk, fijn zelfs, maar vanaf deze plaats
kan ik toch niet nalaten een waarschuwend woord te laten horen.
Juist op dit moment is het namelijk zaak om met beide benen op
de grond te blijven staan en de realiteit in het oog te houden. Want
hoe was die beroemde uitspraak ook alweer? Juist: aan de top
komen is moeilijk, er blijven is nog moeilijker!
Waakzaamheid is geboden want de competities worden zwaarder.
Anderen doen alles, soms zelfs met behulp van anti-voetbal, om
Ajax te kunnen verslaan. De Champions League is een prestigieus
toernooi en het bestuur dient op financieel gebied rekening te
Een kleine terugblik op het afgelopen seizoen
lijkt mij toch wel op zijn plaats. Ons eerste
elftal werd glansrijk kampioen, met de meeste
punten, de meeste doelpunten voor en de
minste tegen. Het komende seizoen horen wij
tot de geplaatste clubs in de Champions League
en kan Ajax zich opmaken om met de sterksten
van Europa in een poule van vier clubs te
strijden.