CSU - EEN NIEUWE AJAX SPONSOR Sportief De Citroen XM voor Beenhakker Op zondagmorgen 26 november was het een drukte van belang in en rond het Ajax-stadion. Nu is bedrijvigheid altijd troef in De Meer op wedstrijd dagen, maar deze zondag was het drukker dan normaal. De reden lag in het feit dat Ajax een nieuwe sponsor zou begroeten, voorafgaande aan de wedstrijd Ajax—Willem II. De sportzaal werd omgetoverd in een sjieke ontvangstruimte waar het kaarslicht op de diverse tafeltjes voor een gezellige atmosfeer zorgde. Daar, in die fraai aangeklede sport zaal, presenteerde CSU zich als de nieuwe sponsor die zich voegde bij het achttal Ajax-sponsors die Ajax reeds steunden. Met het ondertekenen van een drie en een half jarige overeenkomst kreeg het Udense betlrijf het exclu sieve recht om alle beveiligings- en reinigingsaktiviteiten in De Meer uit te voeren. CSU TOTAL CARE, zoals het bedrijf voluit heet, omvat een viertal werk maatschappijen die onder een hol ding funktioneren. Die werkmaat schappijen zijn de volgende: CSU Schoonmaakefficiëntie BV CSU Bedrijfsdiensten rekreatie/ horeca BV CSU Specialistische reinigings technieken BV CSU Beveiliging BV CSU Total Care staat voor volledig gespecialiseerde dienstverleningen en produkten waarover bovenstaan de werkmaatschappijen beschikken. De nieuwe Ajax-sponsor is in Neder land koploper in kwaliteitszorg en die leidende positie is een uitvloeisel van een bezielende leiding die ge schraagd wordt door uitmuntend ka der en medewerkers. Eén van de gebieden waarop CSU uitblinkt is het analyseren én het oplossen van de meest uiteenlopen de problemen op het gebied van be veiliging en schoonmaak. CSU is een bedrijf met een uitermate sportief karakter. Dat blijkt onder meer uit de aktiviteiten van het be drijf op het gebied van (sportsponso ring. Op het gebied van sportsponsoring is CSU namelijk absoluut geen nieuw komer. Zo hoort CSU ook tot de sponsorgroep van die andere Neder landse topclub, PSV. De keuze voor het ondersteunen van topclubs in Nederland is zeer bewust gedaan. Omdat kwaliteit hoog in het CSU-vaandel staat, neemt het bedrijf slechts genoegen met het beste. En dat beste vindt men bij Ajax. De regionale spreiding, gekoppeld aan de grote uitstraling van beide topclubs, benut CSU om de landelij ke naamsbekendheid nog groter te maken. Was de CSU-leiding bijzonder inge nomen met Ajax, de Meerclub is op haar beurt ook zeer verheugd dat CSU heeft aangeschoven bij de groep bedrijven die de huidige spon- sorpool van de club vormen. Belangrijk is niet alleen dat Ajax in CSU een gewaardeerde partner heeft gevonden, maar ook dat door de ver bintenis het vertrouwen van het be drijfsleven in Ajax wederom is be vestigd. CSU maakte tijdens Ajax-Willem II van de gelegenheid gebruik om een groot aantal gasten uit te nodigen. Die troffen elkaar in de feestelijke sporthal waar, na korte redevoerin gen van Ajax-voorzitter Michael van Praag, CSU-direkteur Cor van der Heijden en CSU-adjunct direkteur Willy van de Kerkhof, gezamenlijk een smakelijke lunch werd genuttigd. Zoals bekend rijden alle Ajacieden, maar ook de mensen van Ajax' tech nische staf in auto's van Citroën. Alweer vele jaren is Citroën één van de zeer gewaardeerde sponsors van Ajax en dat uit zich onder meer in het fantastische wagenpark dat da gelijks in De Meer te bewonderen is. Twee keer per jaar worden de auto's van de Ajax-spelers vernieuwd. De fraaie BX-modellen worden dan vervangen zodat de Ajax-klasse ook buiten het veld pico bello vertegen woordigd is. Ajax' technisch direkteur werd vorige maand ook verblijd met een luxe Citroën. De Ajax-sponsor had Leo Beenhak ker bedacht met een nieuw parade paardje uit de Citroën-stal, de Citroën XM.

AJAX ARCHIEF

Magazine (1987-2007) | 1989 | | pagina 23