w i u i i. I I 0 0 0 E I I I Met de NOS werd een overeenkomst afgesloten voor TV-opnamen en uitzendingen, niet zijn de nationale competitie en bekerwedstrijden. Dit contract loopt via een afschrijfsysteem tot in het nieuwe stadion. Met Canon, NIKE, Derbystar, Technogym en Isostar waren contracten voor additionele zaken afgesloten. Per I juli 1994 zijn de volgende bedrijven als sponsor toegetreden: Price Waterhouse (3 jaar), SENS (3 jaar) en Filmnet (2 jaar). RECLAME Het afsluiten van contracten voor het maken van reclame op ons complex alsmede dat van het Olympisch Stadion werd verzorgd door onze eigen commerciële afdeling. VERPACHTINGEN Het restaurant Le Bocal en de verzorging in de Sky-boxen valt onder de pachtovereenkomst met Maison Van den Boer. Het overige horeca-gebeuren in het Ajax-Stadion en Olympisch Stadion bleef bij BV De Vecht onder leiding van de heren Van Wagtendonk sr en jr. De exploitatie van de kantine op Voorland bleef in handen van de heren Kamlag sr en jr. In het Olympisch Stadion werd weer veel achterstallig onderhoud weggewerkt en zorgde de ABA er voor dat er een schitterende ontvangstruimte ontstond voor hun leden. Ook het voormalige spelershome van FC Amsterdam moest er aan geloven en aldaar werd een mooie ontvangstruimte voor en door onze sponsors gecreëerd. De catering werd verzorgd door respectievelijk Maison van den Boer en Martinair Partyservice. VERZEKERINGEN Stadion •3 Aan de hand van het taxatie-rapport van Makelaarskantoor J. Rappange, rekening houdende met de bestaande bouwprijzen, werd de herwaarde met inbegrip van de overkappingen bere kend op een bedrag. groot roerende zaken (meubilair, inventaris) inhoud prijzenkast (alleen risico brand) opruimingskosten Clubhuis Voorland ƒ41.000.000,— 2.721.000, 750.000,— 800.000,— ƒ45.271.000,— 1.500.000,— 62

AJAX ARCHIEF

Jaarverslagen Vereniging (vanaf 1964) | 1994 | | pagina 125