A. van Eijden
Stadion.
Ajax hoopt nog steeds op september, oktober als datum voor de eerste paal.
Het gesprek met Ouderkerk aan de Amstel was op zich positief,maar de
patstelling blijft bestaan.
Sponsoring
Enkele contracten met sponsoren zijn verlengd, met CSU voor één jaar, met
Martinair voor drie jaar en met Umbro zelfs voor zes jaar.
De Open Dag is op 4 augustus met s'avonds een wedstrijd tegen Barcelona en
de Supercup is 8 augustus in Rotterdam.
A.L. van Os
Financiële zaken
Het financiële verslag t/m 30-04-1993 wordt besproken.
Het goede resultaat van het lopende seizoen heeft Ajax hard nodig voor de
verhuizing naar de nieuwe complexen van zowel profs als amateurs. Ook heeft
Ajax een aantal contracten van spelers opengebroken. Dit zal leiden tot een
negatief resultaat op de begroting. Ajax probeert hiermee spelers langer bij zich
te houden. Het beleid is er op gericht om in het nieuwe Stadion met een
kwalitatief goed elftal en een gezonde financiële basis te beginnen.
Contracten
Van der Brom en F. de Boer zijn voor vier jaar vastgelegd, Oulida voor twee
jaar. De contractbesprekingen met Vink en Davids lopen nog, beiden hebben
een drie jarige aanbieding gekregen.
Reuser, Huijsen, Van Burik, Van As, Reiziger, Ooijer, Tuhuteru, Van der Poll,
Gerritsen en Wijnhard hebben een 2e elftal contract aangeboden gekregen.
Aan de jeugdspelers Kluivert en Wooter is een koelkastcontract aangeboden.
Ajax ziet af van de speler Babangida wegens onverkwikkelijke ontwikkelingen.
M.P. van Praag
Pers
De contacten met de pers zijn goed, ook Van Gaal heeft met het merendeel
van de pers een goed contact.
Supportersbeleid
Met de nieuwe supportersvereniging gaat het erg goed, het ledental is al
gestegen tot 6000. Nieuwe activiteiten zoals een eigen Magazine en een
vrijmarkt staan op stapel. L. van Wijk waarschuwt voor kleine andere suppor
ters, die soms meer creativiteit aan de dag leggen.
Automatische Toegangscontrole
In eerste instantie hebben Ajax, PSV, Feyenoord en Groningen het initiatief
genomen om een systeem te ontwikkelen dat moet leiden tot de uitgifte van een
service card die nodig is om in de toekomst een losse kaart te kunnen kopen.
De service card zorgt ervoor dat de supporter bij 200 staatsloterij kantoren een
kaartje kan kopen. De individuele club zal al zijn supporters kennen, ook zal
met dit systeem de toegang in het Stadion d.m.v. barcode en pincode geautoma
tiseerd worden. Het is de bedoeling om in de loop van volgend seizoen te
starten met enkele proeven, om dan in het seizoen 1994/1995 met alle Ere
divisie te starten. Dit alles moet leiden tot een verbetering van de service aan
de klant en tevens tot een vergroting van het comfort voor en de veiligheid van
de consument in de stadions.
22