bent hier niet voor de reis, maar voor de eind bestemming! Bij Calais moesten we inchecken voor de kanaal tunnel. Het was ondertussen zo'n vijf uur in de ochtend en het was ai behoorlijk koud gewor den: het is toch half februari! Als we deze trein nog mee konden pakken, zouden we rond een uur of negen in Londen kunnen arriveren....ALS. Want dan hadden we blijkbaar geen rekening gehouden met de Franse slag."Supportertje pes ten" staat nu eenmaal hoog in het vaandel bij de haantjes. De hele bus moest uitstappen en de tassen moesten mee. De jassen moesten uit worden getrokken (min 10 graden in de nacht) en samen met de tassen op de lopende band worden gelegd, ledereen moest zijn legitimatie bewijs overleggen. Ondertussen gingen de hon den met hun honden de bus in om te controle ren of we geen verboden middelen bij ons hadden. Allemaal leuk en aardig (niet dus), maar dankzij dit oponthoud misten we dus wel de laatste trein! En de eerstvolgende ging pas 2,5 uur later....Vive la France! Uiteindelijk waren we toch nog om een uur of zeven/half acht vertrokken. Rare ervaring om onder de zee door te gaan met zo'n trein. Maar voor alles is een eerste keer. De rest van de reis verliep voorspoedig en al snel waren we in Lon den. Het eerste wat we maar gingen doen was de kaarten omwisselen. Hoe eerder je je kaartje hebt, hoe meer je nog met je dag kunt doen! 26

AJAX ARCHIEF

Fanzine Dapp're Strijders (2003-2005) | 2003 | | pagina 26