Geef u0x zijn ooziclic toruo n»
m mm i -kC Oude (if nieuv.H: l(it)(i?
*- -®dia HmH* Mm Bras cémiimï 1e®®„ (far Éfè mite.
Zolang de campagne door blijft lopen zullen we met acties in het stadion, rondom de ArenA en in
de stad aandacht blijven vragen voor de terugkeer van het echte logo. Omcirkel wat dat betreft
alvast 12 april in de agenda. Dan willen we een volgende actie houden. Meer details hierover zullen
spoedig volgen op de bekende websites.
De Toekomst
Naast de acties zal er nu toch ook echt politiek moeten worden bedreven. Uiteindelijk zal er een
stemming moeten komen voor de terugkeer en cm stemmen te winnen moet er campagne werden
gevoerd. De acties zijn leuk voor de publiciteit, maar de kerntaak van de werkgroep is het overtuigen
van de leden van Ajax om vóór de terugkeer te stemmen. Om de leden te overtuigen moeten we
met een goed verhaal komen. Natuurlijk, het gevoel dat het echte logo oproept bij Ajacieden zal
zeker worden meegenomen in ons verhaal, maar wij denken als supporters. Om het echte logo te
laten terugkeren zullen wij ook ons huiswerk moeten doen op het gebied van de historie, marketing
en financiën. Bovendien moeten we ervoor zorgen dat we niet voor juridische valkuilen komen te
staan. Op elke kritische vraag moeten wij een passend antwoord hebben. Voor elk probleem zullen
wij met een werkbare oplossing moeten komen.
Enerzijds zullen we dus door blijven gaan met de acties, anderzijds gaan we ervoor zorgen dat we
met een perfect verhaal komen waardoor zelfs de grootste criticasters van het echte logo bakzeil
zullen halen. Wij hebben er in ieder geval alle vertrouwen in. Er hangt verandering in de lucht; dat
voel je gewoon als je in het stadion, op het kantoor, in het honk of op de Toekomst bent. We hebben
de wind mee, we hebben de publieke opinie mee en in de wandelgangen wordt er zelfs al gesproken
□ver het feit dat we een groot deel van de leden mee hebben. Elet is zaak dat wij dat gevoel, deze
situatie, deze unieke mogelijkheid, gaan verzilveren. Niet te gehaast, maar we moeten wel gebruiken
maken van deze gunstige omstandigheden. En dan zou het zomaar eens kunnen dat we binnenkort
écht weer met het ouwe logo op de borst spelen. En dat is veel Ajacieden meer waard dan wat
extra zilverwerk in onze toch al overvolle prijzenkast.
De Meersche Helden 2013 - 2014 Pagina 32