Li Geef Ajax zijn g©go©^ &ug A Als we willen dat 'Geef Ajax Z'n Gezicht Terug' dit keer wel succes oplevert zal er eerst wat scepsis moeten worden weggenomen. Het is normaal dat elke supporter zich de vraag stelt waarom deze campagne nu wel tot een goed einde zal worden gebracht. Volgens de werkgroep heerst er echter een totaal ander klimaat dan negen jaar geleden, waardoor we er alle vertrouwen in hebben dat het dit keer wel gaat lukken. Ten eerste moeten we naar onszelf kijken. De werkgroep is een goede mix van oudgedienden en jonge honden. De vastberadenheid en het enthousiasme van de jonge honden wordt gecombineerd met de ervaring en kennis van de oudgedienden. Verder is gekeken naar de specifieke kwaliteiten van de jongens in de werkgroep. Zo zitten er jongens in de werkgroep die het liefst een spuitbus in handen hebben, maar zijn er ook jongens bij die goed zijn in het lobbyen of het schrijven van artikelen. Al met al is er binnen de werkgroep gezorgd voor een uitgebalanceerde structuur waarin iedereen kan uitblinken in zijn eigen discipline. Ten tweede is er natuurlijk nogal wat veranderd bij Ajax. Ajax is niet meer een bedrijf waar een klein groepje bestuurders de dienst uitmaakt, maar een voetbalclub waar voetbalmensen het voor 't zeggen hebben. Ajax is niet meer een vereniging die zijn rijen gesloten houdt voor supporters, het kloppende hart van elke voetbalclub. Ajax heeft zelfs een supporter opgenomen in de Bestuursraad, die de belangen van de supporters kan behartigen en verwoorden. En bij Ajax heeft een omslag in denken plaatsgevonden. Het negativisme van destijds is ingeruild voor positivisme. Nu er een sterke eigen organisatie staat in de vorm van een werkgroep en de halsstarrigheid bij Ajax zelf heeft plaatsgemaakt voor een open en constructieve houding was daarom de tijd rijp om 'Geef Ajax Z'n Gezicht Terug' nieuw leven in te blazen. Acties Vandaag wordt de start van de nieuwe campagne luister bijgezet in het stadion. Met man en macht is gewerkt aan het maken van een megadoek waarop het klassieke logo staat afgebeeld. Ook staan er in de komende weken tal van andere acties in en rondom de stadions gepland om de continuïteit van de campagne te waarborgen. Natuurlijk krijgen we het klassieke logo niet terug met een doek, ook al zijn de afmetingen ervan nog zo groot. Wij moeten Ajax en dan met name de leden en de Bestuursraad overtuigen van het feit dat er maar één logo is, het klassieke. Om genoeg medestanders binnen de vereniging te vinden zal er in de komende tijd een intensieve lobby gaan plaatvinden. Naast persoonlijke contacten binnen de vereniging zal er ook op breder vlak moeten worden gecommuniceerd over de campagne. De slapende website www.ajaxlogo.nl is geactualiseerd en natuurlijk zal de kracht worden benut van de social media. Verder zijn er natuurlijk nog tal van andere manieren waarop 'Geef Ajax Z'n Gezicht Terug' onder de aandacht zal worden gebracht, maar die worden snel genoeg duidelijk. Het allerbelangrijkste van deze campagne is het vertrouwen in een goede afloop. Gesterkt door de wetenschap dat wij als supporters een doorslaggevende rol hebben gespeeld in de fluwelen revolutie is het geloof nu groter dan ooit. Samen met alle supporters gaan wij zorgen voor het terugkeer van het klassieke logo. Een nieuwe missie, hetzelfde doel: 'Geef Ajax Z'n Gezicht Terug'. Helden 2013-2014 Pagina 32 De Meersche

AJAX ARCHIEF

Fanzine De Meersche Helden (vanaf 2008) | 2014 | | pagina 33