A F
CU A
Door de gestage groei van de F-Side werd de roep om een (nieuw) logo steeds groter. Een logo
dat eenvoudig en subtiel was, maar toch ook Amsterdam en de F-Side representeert. Een logo dat
niet te schreeuwerig zou zijn, maar waarvan iedereen meteen zou weten waarvoor het stond. Vele
ideeën passeerden de revue, maar uiteindelijk werd er gekozen voor het oprichtingsjaar van de
F-Side, voorzien van de drie Andreaskruizen uit de vlag van Amsterdam.
Terug naar de doeken. Floewel er pas op 7 april 2013 tegen Fleracles afscheid zou worden
genomen van Jan Vertonghen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel had de crew al een tijdje lang
de doeken klaarliggen voor deze jongens. Onmiskenbaar verdiende Jantje het grootste doek en voor
hem werd dan ook een gigantische beeltenis gemaakt waarop hij op de voor hem zo kenmerkende
wijze juicht (heerlijk met een paar rookbommetjes erbij). Van der Wiel werd in het Frans een mooi
vervolg van zijn carrière toegewenst en voor Vurnon had de Crew een dikke 'boks' als afscheid.
Om meteen de naam van de F-Side (7XXX6) Graffiti Crew keihard te vestigen diende er nog een
actie te komen. Er werd een concept bedacht dat de passie voor Ajax van generatie op generatie
zou uitbeelden. Voorzien van het baludoek "We'll pass it on... from father to son" werd er tegen
Fleerenveen een machtig doek van bijna 400 m2 omhoog gehesen. De vader en zoon die samen een
fakkel afsteken doen aan vervlogen tijden denken.
Tja, en nu staat Willem II voor de deur. Tot nu toe hebben we een aardig aantal acties gehad dit
seizoen. Een paar megadoeken, balustradedoeken, steunbetuigingen aan (familie van) F-Siders,
statements en een paar humoristische teksten. Met dezelfde voorspellende gave als het tekstdoek
tegen PSV wordt deze tekst geschreven en laten we hopen dat het nu ook uitkomt. Zometeen
pakken we tegen Willem II definitief de titel. En wie weet heeft de Crew nog een klein toetje in petto.
Pagina 27
De Meersche Helden 2012 - 2Q13