Beste Edwin, In alles begint Ajax weer op een voetbalclub te lijken. Er staat een geweldig team met oud-voetballers op de Toekomst, we hebben de beste adviseur die we ons kunnen wensen, we hebben supporters in de hoogste bestuursfuncties en zelfs bij de N.V. zien we vertrouwde voetbalgezichten, hier en daar ondersteund door mensen met kennis van het bedrijfsleven. Ajax speelt weer volgens een herkenbare filosofie die ons in het verleden zo veel succes heeft opgebracht. We vergeten voor het gemak maar even dat de uitvoering hiervan nog niet optimaal is, maar ja, we zijn nu eenmaal aan het bouwen aan een duurzaam en kwalitatief hoogwaardig Ajax. Dit bouwen kost tijd en supporters zijn bereid het TH en de nieuwe directie hiervoor de tijd te gunnen. Maar Ajax is niet alleen het presteren van Ajax 1 in de competitie of Champions League. Ajax is ook een gevoel; een gevoel van trots, Amsterdamse bluf en traditie. Dit gevoel is de afgelopen vijftien jaar door verschillende passanten vakkundig de nek omgedraaid. Wij willen dat gevoel weer terug. En hoewel er al flinke stappen zijn gezet, willen wij een beroep doen op jou om dit gevoel in alle glorie te laten terugkeren. Aangezien je in de toekomst onze algemeen directeur zult zijn en tot die tijd als directeur marketing de rechterhand bent van Kinsbergen ben jij de aangewezen persoon om één van de langst gekoesterde supportersdromen uit te laten komen. Wij willen niets liever dan het oude logo, het echte logo, het enige logo, terug op ons heilige shirt. Een nieuwe directeur, een nieuwe shirtsponsor, de oude machten groggy in de hoek; nu is de tijd om door te pakken. En buiten de sentimentele waarde, die onschatbaar is voor vele supporters, vertegenwoordigt het oude logo ook een commerciële waarde. Wij kunnen jou op een briefje geven dat onze shirts bij herinvoering van het oude logo voor een heleboel supporters weer eens interessant worden om aan te schaffen. Een mooi gegeven om mee te schermen bij het vinden van een nieuwe sponsor en heerlijk om met een vliegende start te beginnen aan je baan. Daarom willen wij jou namens alle supporters verzoeken of jij ons dat laatste stukkie identiteit, dat wij al zo lang kwijt zijn, weer kunt teruggeven. We zullen je eeuwig dankbaar zijn. Succes, De Meersche Helden 2Ü12 - 2013 Pagina 32 Tip: Checkwww.afca.nl voor ons interview met Dennis Bergkamp en Wim Jonk! We hadden veel te bespreken, dus we plaatsen het in drie delen... Maar niet schrikken, het is een leuk interview en het leest lekker weg, zeker met een bakkie koffie of een koud biertje.

AJAX ARCHIEF

Fanzine De Meersche Helden (vanaf 2008) | 2012 | | pagina 33