1 Vliegwinkel. nl_ ingezonden vlieg winkel.nl^ffi ^^andaag is de loting voor de Champions League: we zitten klaar achter de computer met verschillende sites en de mogelijke datums voor vliegtickets naar een mooie uitwedstrijd. Op het moment dat we zagen dat Ons Aller Ajax op 27 september naar Madrid moest gingen we meteen p zoektocht naar de goedkoopste tickets voor een vlucht naar Madrid. Nick en Ramon klikten meteen op vliegtickets.nl voor 6 vliegtickets van Amsterdam naar Madrid. Prima vliegtijden, s'morgens aankomen in Madrid en de volgende morgen om 6:50 weer terug. En dat voor 130 euro p.p. Super! Op het moment dat we boekten voor 6 personen en betaald hadden, was er een storing op de site van vliegtickets.nl. De medewerker van vliegtickets.nl vertelde dat het een storing was bij hun organisatie en dat de betaling ontvangen was. 'De vliegtickets worden U morgen, of zelfs vanavond nog toegezonden'. Daags later kregen we een e-mail met daarin, failed status. 'Uw reis is niet geboekt voor een totaalbedrag van 780 euro' (tekst Vliegtickets). 'Door de storing in het systeem bij de luchtvaartmaatschappij, hebben wij helaas geen reservering -overeenkomst noch een vervoersovereenkomst kunnen afsluiten.' Er waren twee dingen die we konden doen: of het geld terug laten storten of dezelfde reis opnieuw boeken. Maar de prijs was iets verhoogd. Nu was het totaalbedrag 2130 euro. Direct de telefoon gepakt en ongeveer de hele organisatie gesproken (a 0,45 per minuut). Van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd en geen stap verder. Alsof het hele bestand aan Tempo-team medewerkers gedetacheerd was bij vliegtickets.nl. "Of ze je over een uurtje mogen terugbellen". Elet leek wel of ze echt moeite deden. Uiteraard meteen Easy jet gebeld of er inderdaad een storing was maar deze man gaf te kennen dat dit veel als smoes wordt gebruikt omdat ze dan duurdere tickets kunnen verkopen. En dat de schuld steeds naar hun wordt geleid en niet naar hun zelf!!!! Natuurlijk weten zij donders goed waar het aan ligt: Europees voetbal brengt geld in het laatje. Goedkope kaarten eruit gooien en dezelfde stoelen alsnog voor bijna drie keer zoveel verkopen. Omdat onze vrienden van het callcenter niets konden betekenen hebben we maar rechtstreeks contact gezocht met Diederik Rus, als managing director van vliegtickets.nl, verantwoordelijk voor deze praktijken. Ook deze weigert de schuld op zich te nemen en wijst, via een tussenpersoon, naar de betreffende luchtvaartmaatschappij. 'Ze vinden het erg vervelend maar verdienen immers ook niets aan deze situatie en kunnen dus niets voor ons betekenen' (tekst van Vliegtickets). 'Van een dergelijke situatie hebben wij geen enkel voordeel daar wij het gehele bedrag van het tarief en de luchthavenbelasting dienen af te dragen aan de luchtvaartmaatschappij. De enige verdiensten voor onze organisatie zijn de boekingskosten.' Uit 'coulance' bieden ze ons een tegoedbon aan, zodat we ook de uitwedstrijd naar Lyon kunnen missen. Nee! Wij pakken lekker de auto! ^^^■1 Er Is moor één vliegwinkel. Pagina 15 De Meersche Helden 2011 - 2012

AJAX ARCHIEF

Fanzine De Meersche Helden (vanaf 2008) | 2011 | | pagina 16