INGEZONDEN STUK: Notulen ASR
Hierbij een samenvatting van de notulen en actiepunten vanuit de Ajax Supporters Raad(ASR).
1Catering:
Er is een werkgroep actief die zich bezig houdt met de kwaliteit, het assortiment, het aantal
verkooppunten en de wachttijd van de catering. Binnenkort is er een afspraak met de Catering Club.
2. Ajax-uitstraling ArenA:
De werkgroep Stadion heeft een aantal ideeën geopperd om de ArenA meer Ajax-uitstraling te geven
bij wedstrijden. Op dit moment wordt bekeken wat financieel haalbaar is en de prioriteit bepaald.
3. Betalingssysteem ArenA:
Ajax onderzoekt de mogelijkheid om een chip op de seizoenkaart te laten plaatsen als extra betaal-
mogelijkheid in de ArenA.
4. Print at home:
Deze maand gaat het "Print at home" van start. Na het digitaal bestellen van kaarten kun je de
kaarten thuis printen. Deze print met barcode geeft toegang tot de ArenA. Je hoeft je kaart dus niet
meer op te halen of per post te laten bezorgen.
5. Organisatie bekerfinale FC Twente-Ajax:
De bussen van cluster 3 kwamen bijzonder laat bij de Kuip aan. Daardoor ontstond een enorm
gedrang en geduw bij de ingang, (agressieve sfeer) Niet alle supporters waren op tijd binnen.
Toelichting Mick(Veiligheid Ajax): Er is gekozen voor een klantvriendelijke aanpak. Betekent dat er
bij het instappen bij de bussen geen ME aanwezig was. De treinen en de bussen uit cluster 1 en
2 waren ruimschoots voor aanvang van de wedstrijd in het stadion. Bij cluster 3 is het misgegaan
door allerlei factoren. Zo zijn enkele chauffeurs afgeweken van de afgesproken route. Deze moesten
vervolgens weer terug in het cluster met als gevolg dat alle andere bussen met lage snelheid reden.
Op deze manier konden zij weer terugkeren in cluster 3. Het had ook te maken met de ontstane
drukte op de weg. Mick beaamt dat het niet allemaal vlekkeloos is verlopen. Ajax zal hier zeker lering
uit trekken, maar logistiek is en blijft het een moeilijke onderneming. Wellicht dat, afhankelijk van de
tegenstander, er een kortere route gereden kan worden.
G. Communicatie:
De belangrijkste zaken uit de notulen zullen worden gecommuniceerd via de website van Ajax, het
programmaboekje Kick Off, de website van de SVA en de AFCA Supportersclub en eventueel andere
fansites.
7. Scanpunten:
Bezoekers van uitwedstrijden via de Ajax-kanalen krijgen per wedstrijd een scanpunt. Je dient zelf
te controleren of je scanpunt is geactiveerd! Ajax streeft ernaar om één week na de betreffende
wedstrijd de scanpunten te publiceren via haar website. Daarna heb je als supporter een
reactietermijn van twee weken indien je de wedstrijd wel hebt bezocht maar je geen scanpunt hebt
verkregen!
8. Foto uitkaart:
De huidige seizoenkaart is nog een seizoen geldig. Ajax geeft aan of je wel of niet een andere foto
nodig hebt als gevolg van een statuswissel(seizoenkaart/uitkaart/EÜ-kaart).
9. Gezocht: vertegenwoordiger 2e ring Oost
De ASR zoekt een vertegenwoordiger voor de 2e ring Oost. Binnenkort worden verkiezingen
uitgeschreven.
De Meersche Helden 2011 - 2012
Pagina 10