C de redactiQ behoudt zich het recht een brief in te korten. de mening van de schrijver hoeft niet de mening van de redactie te zijn. Redactie DAS Postbus 4097 2003 EB Haarlem das@chello.nl Jesper N. Beste DAS. Met de verkoop van Jesper is maar weer eens bewezen dat momenteel de beursnotering en de bankrekening belangrijker zijn dan het opbouwen van een topploeg. Hoe kun je aan een ploeg bouwen als je de talenten voor fooi tjes laat vertrekken zonder enige moeite te doen om ze te houden? Alleen maar omdat hij over één of twee jaar niks meer opbrengt? Tevens laat een topcoach zich niet beïnvloe den doordat een speler enige vorm van kritiek heeft. De beste hoort te spelen Co en niet degene die maar altijd kritiekloos met je mee- lultü! Welke speler volgt?? Misschien paranoï de, maar ik heb het vermoeden dat beenhak ker hier de hand in had om zijn grote liefde wat te helpen. Hoe dan ook: bestuur, trainers, aan deelhouders: WANBELEID!! Cootje wordt eens volwassen! Bestuur, voor het geval jullie het vergeten zijn, Ajax is een voetbalclub en geen beursspeeltjeü De verkoop van Jesper is louter en alleen bedoeld om de tientallen miljoenen schuld bij Ajax iets te verlichten. Mogelijk dat Co bewust conflicten zoekt met de duurdere spelers zodat deze verkocht wor den. Moet de puinhoop die dit bestuur er de laatste jaren van gemaakt heeft ten koste gaan van de fans en de talenten die Ajax nu nog bezit? Zijn de heren zo arrogant om te blijven zitten of zijn zij bereid om eindelijk eens de consequenties te trekken uit hun falende beleid van de afgelopen jaren? Stappen zij nu uit zichzelf eens op om plaats te maken voor een echt Ajax-bestuur? Hoeveel talenten en goede ervaren spelers moeten wij nog kwijtra ken voordat er ook bij de overige, zichzelf Ajax-fans noemende, mensen een lichtje gaat branden dat onze club langzaam maar zeker ten onder gaat aan een paar geldgeile, dicta toriale machtswellustelingen? F-Side rules Gratis advies Beste DAS en mede-Ajacieden, Zelf volg ik sinds een jaar of tweeënhalf een opleiding waarin marketing een grote rol speelt. Ajax doet z'n uiterste best een bedrijf te zijn, maar zelfs dat lukt die eikels nog geeneens. Maar ja, vindt je 't gek. Je kan wel 10 keer op de beurs genoteerd staan maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Je hoort en leest weieens wat over de marketing-afdeling bij Ajax, nou dan kunnen ze beter mij inhu ren. Regel één van de marketing: uitgaan van de wensen en verlangens van de klant, daar gaat het dus al goed de mist in natuurlijk. Het bestuur moet dus als eerste beginnen te lui steren naar wat supporters te zeggen hebben en er vervolgens ook iets mee doen! Ook heel erg belangrijk op het gebied van marketing is om je product een onderscheidend imago te geven, iets wat je doelgroep ook echt aan spreekt. Op dit moment heeft 'het product' Ajax de uitstraling van een zakje kots. Men heeft van het echte Ajax-gevoel iets heel goedkoops gemaakt, er is niets echts meer aan en dat ziet en voelt iedere boerenlul. Mijn advies: bestuur hou op met zo wijs te doen en mooie bedrijfspraatjes te houden, want jul lie bakken er geen moer van. Denk niet altijd dat de supporters gek zijn, want als je het mij vraagt zijn de supporters slimmer dan dat hele zooitje ongeregeld van jullie bij elkaar. Ga werken aan de merchandising. Op dit moment is haast alles wat jullie verkopen sim pelweg lelijk. Rotzooi die bijstandsmoeders misschien voor hun kinderen kopen, maar een beetje normaal persoon lekker laat lig gen. In plaats van felrode lelijke rotzooi met grote emblemen en loze kreten is het mis schien een idee om een MOOIE Ajax-kleding- de ajax ster nr. 32 www.deajaxster.nl 35

AJAX ARCHIEF

Fanzine De Ajax Ster (1996-2001) | 2000 | | pagina 35