"Ik wed dat ons shirt ook in Zidane's kamer hangt." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Tuurlijk, en ook in de kamer van Fidel Castro, Arnold Schwarzenegger, Jennifer Lopez en de Paus. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. "Straks kopieert iedereen ons systeem weer, let maar op." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Of kopieert Ajax door het aantrekken van Co Adriaanse het systeem van Willem II? Is er trou wens nog iemand die weet wat ons systeem is? De afgelopen twee seizoenen zijn zo'n beetje alle systemen op ons Ajax losgelaten. "Zeker weten dat veel ex-Ajacieden nog steeds ons shirt dragen." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Bij Dennis Bergkamp hangt het huis vol met Ajax-behang, in de koelkast staat Ajax-vla en in de slaapkamer vinden we de onvermijdelijke Ajax-dekbedden. Neem een ander in de maling, stelletje eikels!" "Wie tegen ons speelt, speelt ook een beetje tegen de grote spelers uit het verleden." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Dus is adidas ook nog steeds een beetje feye- noord?" "We zijn trots op adidas." Michael van Praag op www.ajax.nl van 6 juli 2000 over adidas. "Dat geeft hoop, aangezien we hem nog nooit eerder op een waarheid hebben kunnen betrap pen. "Bij een topclub hoort topkleding." Michael van Praag op www.ajax.nl van 6 juli 2000 over adidas. "Na de zesde en vijfde plaats van de afgelopen twee seizoenen was shoppen bij Zeeman of Wibra meer op zijn plaats geweest Michael. "Natuurlijk was er ook kritiek. Want het is echt Amsterdams om te oordelen voordat het gezien is." Michael van Praag op www.aiax.nl van 6 juli 2000 over adidas. "ledereen voelde aan zijn water dat er drie stre pen op het shirt zouden komen, dat is ook gebeurd en dus was alle kritiek terecht. "Maar het is leuk om te melden dat alle criticas ters het shirt prachtig vinden." Michael van Praag op www.ajax.nl van 6 juli 2000 over adidas. "Dit is een zogenaamde contradictio in terminis. Als criticasters het shirt prachtig zouden vinden, zouden het geen criticasters zijn." "Juist de mensen die hang naar historie hebben zijn blij." Michael van Praag op www.aiax.nl van 6 juli 2000 over adidas. "Inderdaad, blij dat er nog nooit eerder in de his torie drie strepen op het shirt hebben gestaan. "We willen onze supporters nieUegen de sche nen trappen." Johnny Berends, coördinator van Ajax Direct meldt in Het Parool van 7 augustus 2000 dat adidas om bovenstaande reden niet oververtegenwoordigd is in de fanshop. "Wie heeft dan de hele stad volgehangen met propaganda? De kaboutertjes?" "Eerlijkheid had Ajax beter gestaan." /mago-deskundige Richard Alkar in Het Parool van 7 augustus 2000 over de cam pagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Eerlijk duurt het langst, aldus een bekend Nederlands gezegde. We zullen dus nog even geduld moeten hebben. In ieder geval tot Van Praag vertrokken is. "Reclame kan dingen die latent aanwezig zijn vergroten, maar het kan niet iets creëren dat er niet is. Als Ajax wil uitstralen dat het weer een warme club wil zijn, moet dat vooral in de prak tijk worden getoond. Pas als dat is gebeurd, kun je een campagne beginnen." Imago-deskundige Richard Alkar in Het Parool van 7 augustus 2000 over de cam pagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Leg dat maar eens uit aan Van Praag, die pro beert al jaren van Ajax iets te maken wat het niet is. "De campagne staat haaks op de realiteit. Daardoor komt het verschrikkelijk ongeloof waardig over." Imago-deskundige Richard Alkar in Het Parool van 7 augustus 2000 over de cam pagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Juist. de ajax ster nr. 31 www.DEAJAXSTER.nl 31

AJAX ARCHIEF

Fanzine De Ajax Ster (1996-2001) | 2000 | | pagina 31