De afgelopen zomer werd Amsterdam getroffen door een ware intimidatiecam pagne van adidas. Met een onwaarschijn lijke hoeveelheid papier trachtte de door velen gehate nieuwe kledingsponsor het laatste bolwerk van verzet te slechten. Geen peperbus of billboard ontkwam aan de dadendrang van onze nieuwe kleding sponsor. Desondanks zal deze actie voor al een averechts effect hebben gehad. Amsterdamse Ajacieden zijn de afgelopen jaren al zo vaak bedrogen uitgekomen, dat ze zich niet meer zomaar laten beetnemen. Zeker niet door een sportmerk dat tot voor kort nog de vijand kleedde en nu ineens meent 'eens Ajacied, altijd Ajacied'. Geldt voor adidas dan niet 'eens feyenoorder, altijd Reden genoeg dus om al die onzin van commentaar te voorzien. "Het shirt is het mooiste dat ik ooit heb gezien waarbij de strepen op subtiele wijze zijn wegge werkt." Frank Kales tijdens de aandeelhoudersver gadering van Ajax op 29 november 1999 op vragen van een ongeruste aandeelhoudende supporter. "Subtiel is zoals zo vaak een rekbaar begrip. "Zou jij fan worden van een team dat niet met drie spitsen speelt?" adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Nee. maar ook niet van een team dat met drie strepen speelt!" "Mijn grote liefde is Ajax, daarna alle clubs met ex-Ajacieden". adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Ja hoor, dan ben je een echte Ajacied. als je liefde voelt voor bayern, feyenoord en psv." "Wij hoeven geen nieuwe ster te kopen, we ont dekken er zelf wel een." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Ten eerste: sterren worden niet ontdekt, die zijn er. Ten tweede: Ajax heeft de afgelopen seizoe nen toch wel het een en ander gekocht, alleen geen sterren. Ten derde: bij Ajax worden ster ren niet gekocht, maar juist verkocht. "Zonder Ajax zouden de meeste spelers de bal nog steeds twee keer raken." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Als die lui van adidas ooit op het gras van de Arena hebben gelopen, zouden ze moeten weten dat 'één keer raken' op zo'n veld onmo gelijk is. "Elke speler die weg is bij Ajax wil ooit weer terug." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Misschien wel, alleen niet zolang Arie van Os er nog zit. "Misschien kregen Ajax-spelers eerder een bal toen ze klein waren." adidas in zijn campagne "Eens Ajacied, altijd Ajacied". "Wat vreemd, ik had al twee ballen toen ik gebo ren werd en toch is het nooit wat geworden met mijn voetbalcarrière. de ajax ster nr. 31

AJAX ARCHIEF

Fanzine De Ajax Ster (1996-2001) | 2000 | | pagina 30