14% 34% 13% 'Een club opkopen kan, de ziel overnemen niet' DE HORECAPRIJZEN IN DE AMSTERDAM ARENA MOGEN OMLAAG SVA -fl K 13-11-2014 XCf ajaxlife De VPRO-documentaire 'Baas in eigen club' inspireert menig voetbalsupporter. Wat als je het als fan voor het zeggen zou hebben bij je favoriete club? Een discussie op onze Face- bookpagina en een poll op ajaxlife.nl lever den het volgende prioriteitenlijstje op. LAGERE PRIJZEN VAN DE (SEIZOEN)KAARTEN Baas in eigen club. Wat heeft prioriteit? WITTE STOELTJES TERUGKEER VAN HET OUDE LOGO AJAX VAN DE BEURS! - en dan? Baas in eigen club DOOR SANDER ZELDENRIJK 'Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal. Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet. Het kan dooien het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen, maar een betere club dan deze is er niet.' De VPRO-documentaire 'Baas in eigen club' richt zich op Engelse fans die zich niet meer herkennen in hun club nadat deze is overgenomen door (on)bekende buitenlandse miljar dairs. Fans van Cardiff City die hun clubkleuren moeten verdedigen, sup porters van Portsmouth die zelf de noodlijdende club overnemen en vier duizend trouwe aanhangers van Man chester United die zich afsplitsen en een nieuw eigendomsmodel opzetten in de vorm van FC United of Man chester. De mooiste zin uit de docu mentaire? 'Een club opkopen kan, de ziel overnemen niet'. "Het is een hypothetisch geval. Niet aan de orde. De eigendomsrech ten van Ajax liggen bij de vereniging, die bezit 73 procent van de aande len. Dat is ook om te voorkomen dat iemand de club kan overnemen. Het is een verkeerd uitgangspunt om te denken dat iemand die Manchester City heeft overgenomen dit ook bij Ajax zou kunnen doen," verduidelijkte algemeen directeur Michael Kinsber- gen bij de toelichting op de jaarcijfers nog maar eens, eind september. De baas van Ajax... Het is voor vele fans een droom. De ingestuurde sug gesties bij Ajax Life leidden tot een prioriteitenlijst van zeven thema's, vertaald naar een poll (zie hierboven). Aantal stemmen: 2515 Oude logo terug 34% Rood-witte stoeltjes Arena 17% Staantribunes 15% Prijzen (seizoen)kaarten verlagen 14% Beurs-exit 13% Horecaprijzen Arena verlagen 4% Vaker openbaar trainen 3% De terugkeer van het oude logo geniet de hoogste prioriteit in de ogen van de stemmers. Het thema leeft. Onze poll werd zelfs gekaapt door de actiegroep 'Geef Ajax zijn gezicht terug' die strijdt voor een terugkeer van het oude logo. iTEROAM De beurs-exit. We citeren opnieuw algemeen directeur Kinsbergen. "Het van de beurs halen van Ajax is op dit moment niet aan de orde. Daar is geen behoefte aan."

AJAX ARCHIEF

Ajax Life (vanaf 1994) | 2014 | | pagina 15