AJAX MOBILE Wij ZIJN AJAX. SOCIAL MEDIA "I Ct fanzone F~ ajaxlife Ajax heeft met Ajax Mobile een nieuw commercieel project gelanceerd. Het voornaamste doel is de band met de supporters via een mobiel abonnement te intensiveren. Dat is natuurlijk flauwekul! Met Ajax Mobile maak je voorgoed een eind aan alle geruchten rondom Ajax. Ajax Mobile biedt jou een gratis Samsung smartphone met Ajax App, zodat jij als eerste weet wat er speelt.Tevens bel je met Ajax Mobile tegen zeer gunstige tarieven en met je Ajax-vrienden zelfs gratis. Meer weten? Kijk snel op Ajax.nl. Ajax Mobile. Geen geruchten. De (in)directe inspraak van supporters op Ajax wordt ieder jaar groter. Via social media als Hyves, Twitter en Facebook kan iedereen al openlijk een oordeel vellen over de gang van zaken rondom de club. Leden van de Supportersvereniging Ajax maken hier sinds anderhalf jaar ook steeds meer en fanatieker gebruik van. Benieuwd watje medesupporters van Ajax Mobile vinden? Lees de commentaren op Twitter (@ajaxlife, #ajaxmobile) en Facebook. (SZ) fans lO 24-09-2010 J»'* Ajax wil Jan Vertonghen toont op de perspresentatie de Ajax Mobile. 'mobiliseren' Iedereen beleeft Ajax op zijn of haar eigen manier. Zo zijn er Ajacieden die de club overal achterna reizen, seizoenkaarthouders, 85.000 leden van de Supportersvereniging Ajax en een meerderheid die zich beperkt zich tot kranten, televisie, internet en teletekst. Volgens onderzoeksbureau Sport+Markt heeft Ajax vier miljoen fans in Nederland. Genoeg reden om met Ajax Mobile een maandelijks mobiele telefoon abonnement te lanceren. Er zijn drie minuutpakketten: Ajax Mobilel80, Ajax Mobile400 en Ajax Mobile650. De kosten bedragen res pectievelijk 19,95 euro - 29,95 euro - 45,50 euro. De abonnementen wor den gecombineerd met een Samsung Smartphone (type Apollo en Galaxy S). De telefoons worden opgeleverd met een Ajaxapplicatie. Applicatie Een marketingstunt wil de club Ajax Mobile overigens niet noemen. De Amsterdammers willen ook graag een directere band met de fans creëren, op ieder moment van de dag. De abonnementen zijn verkrijgbaar via de Ajax Fanshop en de website. Daarnaast kunnen supporters ook een losse appli catie in de diverse app stores aanschaf fen. De applicaties zijn geschikt voor alle moderne toestellen, waardoor Ajax een breed publiek hoopt te benaderen. Ajax' commercieel directeur Henri van der Aat: "Met Ajax Mobile zetten we een volgende stap in het voorzien van de behoefte van onze fans om altijd op de hoogte te zijn van hetgeen zich bij Ajax afspeelt." De quizvraag is natuurlijk welke relevante content de supporter op zijn Ajaxbordje krijgt voorgeschoteld. Hierbij moeten we vooral denken aan het laatste clubnieuws, ringtones, wallpapers, unieke statistieken en exclusief videomateriaal. Wil iemand de exclusieve versie van de gratis applicatie ontvangen, dan komen daar extra maandelijkse kosten bij, variërend van 2,50 euro tot 4,50 euro. De Amsterdamse club keek voor de introductie van het mobiele project rond in Europa en noemt bovenge noemde prijzen 'marktconform'. Zo vraagt Real Madrid twaalf euro voor een maandabonnementje. Best leuk voor de clubkas als daar maandelijks honderdduizend socios gebruik van maken. Niet voor niets gaat Ajax ook een Engelstalige applicatie lanceren, al blijft de Chinese versie voorlopig achterwege. (SZ)

AJAX ARCHIEF

Ajax Life (vanaf 1994) | 2010 | | pagina 13