Leden supportersvereniging tevreden Negen van de tien leden van de SVA zijn tevreden tot zeer tevreden met hun lidmaatschap. Ruim een vijfde is zelfs zeer tevreden. Dit blijkt uit het deze zomer afgenomen tevredenheidsonderzoek onder leden. ajaxlife 'IK ZOU WAT MEER EXCLUSIEVE PRODUCTEN/DIENSTEN AANBIEDEN VOOR LEDEN, TEGEN EEN SCHERP TARIEF' Lidmaatschap -| LEDENONDERZOEK ATE 13-08-2010 SVA scoort foed,^H maar is niet uitgeleerd DOOR SANDER ZELDENRIJK In mei deden 889 leden van de Supportersvereniging Ajax mee aan het ledenonderzoek, uitgevoerd door Blauw Research. De resultaten zijn representatief voor alle 85.000 leden van de supportersvereniging, die is verdeeld in drie doelgroepen: de Ajax Kids Club (0-12 jaar), Ajax Jonge Schare (13-17 jaar) en Ajax Life (volwassenen). De SVA-leden werd gevraagd een vragenlijst in te vullen (en cijfers te geven) over onderwerpen als hun lidmaatschap, de media van de SVA, maar ook supportergevoelige thema's, zoals het gebruik van de geuzennaam 'joden' en de mogelijkheid tot het bezoeken van uitwedstrijden. De supportersvereniging mag concluderen dat er onder de eigen leden een grote mate van tevredenheid heerst. Negentig procent van de ondervraagden is tevreden tot zeer tevreden met hun lidmaatschap. Leden die tevens over een seizoenkaart beschikken, waren echter 'verhoudingsgewijs iets minder enthousiast'. Maar ook in deze groep toonde nog altijd 86 procent zich minstens tevreden. Tevredenheid is ook te bespeuren bij de Jonge Schareleden, al bestaat onder deze groep wel behoefte digitaal meer contact met andere leden te hebben. Daarnaast hopen de jongeren dat er in de toekomst meer prijsvragen komen. SVA-leden zijn trouwe leden. Zij voelen zich dankzij hun lidmaatschap extra met Ajax verbonden, worden naar hun mening goed geïnformeerd

AJAX ARCHIEF

Ajax Life (vanaf 1994) | 2010 | | pagina 11